Sol, svett och bad...


Det är verkligen på semestern som jag inser att jag skulle vilja ha semster oftare.
:-)
Idag har jag varit på stan och träffat goa vänner.
Minglat, spatserat runt och fikat och mått gott.

Igår hängde jag med goa vänner till Junsele marknad. Mycket trevligt.
Med Wiggo. Ja, och hans föräldrar så klart.
;-)
Försökte mig på ett karatepass på kvällen sen men höll på att bryta ihop - det var varmt!
Både utomhus, inomhus och i karatedräkten.
Plus att jag skulle röra mig i det här - svetten rann och jag gav upp efter 8 kator.
Fast jag gjorde dem två gånger, så det blev iaf sexton stycken.

Sen ringde jag och tiggde om att få komma och doppa mig i Wiggos föräldrars jätte-pool,
som jag visste INTE hunnit bli uppvärmd ännu.
Drygt 14000 liter kallvatten.
Fast i mitt ultra-super-mega-svett-panik-tillstånd så tyckte jag det skulle vara skönt
att kyla ner mig till snudd på fryspunkten.

Inga problem sa de,
och jag körde bort direkt men innan jag kommit fram var jag inte lika ivrig längre.
Jag är lite av en badkruka... tror det kommit med åren....och de värsta svettningarna hade avtagit.
Men jag ville ju inte framstå som feg,
så efter mycket fokus och en hel del skrik så lyckades jag doppa mig i isvattnet.
Jag kände kroppsdelarna ett tag, men tappade fort känseln i dem, en efter en.
Men jag doppade mig!

Jag är stolt över mig själv som kunde stå för mitt tilltag,
och de var nog rätt imponerade faktiskt.

Jag har satt ribban för resten av säsongen - inget kan stoppa mig från att slänga mig i vattnet,
oavsett var :-)


Toast med västerbottenost och kantareller *rinn*


Naifanchi-kata *rinn*


Tyvärr inget bildbevis på att jag var i
men man ser tydligt att Wiggos morbror inte vill kliva ner i det iskalla vattnet...



Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag är impad över både badandet och tränandet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback