Långsöndag...



Idag har det varit det första inne-sittar-vädret sen veckan innan midsommar.
Det har regnat mest hela dan, och det har känts skönt på nåt vis.

Jag har grejat och donat lite i lägenheten, för jag har knappt varit inne nåt alls under min semester och det finns att göra här inne. Det är faktiskt 5 månader sen jag flyttade hit!

Igår var det ståhej på stan - Ungdomens Dag - med älvsim, musik- och dansuppvisningar, helikopterflygning och veteranbilsrally, tänkte nästan ställa upp med min bruna Saab 30+, men det stannade vid en tanke.


Älvsimmet är inget för mig, Douglas kompis med ukulele i bandet Eufori, och helikoptern utanför porten min.



Min 20-årige son hade varit på systemet igår och skulle ut med kompisar på kvällen och jag höll på att ramla baklänges av förvåning -  jag trodde inte att han visste att vi hadet ett systembolag i stan. Han är inte den som vill lägga vare sig pengar eller inälvor på den varan, men igår hände det.

Jag vaknade några gånger inatt och kikade ut genom sovrumsdörren ut i hallen för att se om hans skor stod där, men det gjorde de inte. Jag deal-ade lite med mig och min curlingsida om jag skulle ringa och kolla om allt var ok, men jag håller på att försöka lägga ner det här med curlingen. Det räcker med karate och styrketräning ;)
Jag ringde inte utan somnade om.

Han klev in vid 10-tiden imorse och såg ut som vanligt.
Men han bad mig väcka honom vid 16-tiden sen gick han och la sig.

Det har varit en lång, långsam, skön och skapande söndag och jag känner mig fortfarande semesterlugn och sansad. Imorgon är det måndag igen. Men konstigt nog känns det ok.

Gonatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback