Ibland går jag i parken som en vanlig människa...


Ikväll ska jag gå till parken, ett par andetag från min lägenhet, och lyssna på Douglas kompis
som ska spela på torsdagsevenemanget
Trollskoj.

Jag har haft ett visst motstånd till såna här tillställningar,
precis som till dansband och sånt... det kliar lite otäckt på kroppen när jag tänker på det.
*gör en kväljningsrörelse*

Jag kanske trampar en del på tårna, men det är ju bra att vi är olika och smaken som baken - delad.
Vilken mångfald, liksom :)

Nåväl, Douglas och hans ukulele-spelande kompis har hängt ihop sen de lärde sig cykla på trehjuling, ett bra tag alltså, och jag ska med glädje gå dit och lyssna ikväll.
Som en helt vanlig männscha.

Jag gillar verkligen ungdomarna som jag tacksamt har runtomkring mig.

Douglas själv väljer dock att stanna hemma..undrar varför?
För att jag ska dit eller för att han är som mig när det gäller sånt här;)

* * *

Några timmar senare:
Det var riktigt trevligt, man måste ju inte mingla bland panschisarna,
utan välja likasinnade som också gick till parken som vanliga människor...

Och ungdomarna var bäst!


Eufori heter bandet






Kommentarer
Postat av: Lena

Jag är lite som dig där, får liksom utslag men samtidigt så är det en mötesplats, så jag brukade dra mig dit, gå ett varv för att se om det va några fler tokar där och sedan upp på gågatan och käka en glass. Kommer säkert bli samma nu när jag kommer hem :P OM nu det fina vädret håller i sig vill säga. Så mycket sol som ni har nu och jag ingen hmmm. Kommer väl hem som en blekfis :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback