Nya tider - Nytt liv...




I mitt huvud så kommer jag att bo i en lägenhet redan om några veckor!
Med Douglas, yngste grabben, 19 år.

Ett decennium i mitt kära hus är snart till ända.
Vi har bott här sen grabbarna var 10 och 12 år. Med vår kära jycke Vilma.
Grabbarna är stora nu, Vilma är borta, det blivande sambo-skapet föll ur och huset har gjort sitt. Det är det dags att dra vidare.

Viktor, äldste grabben, 21 år får med lite flax en lägenhet att flytta in i redan i helgen. Husförsäljningen har jag lämnat över till mäklaren och har full tillit att det ordnar sig med den biten.

Jag ser verkligen fram mot de här förändringarna :)
Det kommer nog kännas konstigt ändå, för det är nytt, men så är det väl med alla förändringar innan man vant sig.

Det är kul att grabbarna är på väg ut i sina egna liv. Och jag kommer få en himla massa egen tid över till mig själv som jag egentligen inte haft på 20 år! Inbillar jag mig iallafall ;)

Jag kommer inte behöva tänka på ansvar, mat-tider, tidspassning, uppstyrning, uppfostran, koll, framförhållning, bemötanden, kärlek, och sånt som nästan sitter som reflexer hos mig....Tänk att få släppa allt det...Inte bemötenadena och kärleken till mina go-knoppar såklart! Men det andra...

Ja, jag ser fram mot det, en frihet som känns spännande, ny fas, ny start, om-start på nåt sätt.

Livet är ett flöde.....det rör på sig.

Tycker det här är en skön, soft bild på min förstfödde, Viktor. Med Fridolf Katt.




Midnatt nu. Ska lägga mig och "möblera" lägenheten i huvudet. Inatt igen.
*ler*





Kommentarer
Postat av: Camillasrum

Ja det är spännande med nya saker, även om det är scary :-) Jag tror du kommer fixa det galant :-) Kram!

Postat av: MariaM-L

Vad roligt det var att träffas en snabbis idag:) Snacka om att det rör på sig framåt för oss alla nästan nu! Ketchup-effekten:) Höres om ev Wiggobesök o ha en skön fredagkväll:)

2010-02-12 @ 21:28:59
Postat av: Nannis

Spännande, mycket på en gång :)



Övertygad om att det kommer att bli det bästa av det, du har rätt inställning till saker och ting (ja, om du frågar mig då ler).



Vad häftigt att du ska på det i Härnösand! Lova att skvallra sen :) kram!

2010-02-12 @ 23:21:14
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är såååå underbart att bo själv igen, hmm ja nästan själv har ju min man men utan barn. Folk brukar tycka jag är knäpp som säger så men jag har ju dom kvar även om dom inte bor uppi mig.

2010-02-17 @ 04:31:11
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback