Vadå ålder?!



Jag har ju haft lite fjantig värk i svanken senaste halvåret och tänkt
att det går nog över med ny säng.

Igår var jag till kotknackaren.
Han bände och drog, böjde och tryckte
och vid ett tillfälle "knöt han liksom ihop" mig med mina egna armar, la mig som ett paket på sidan och sen tog han själv ett skutt upp i luften och landade med en duns på mig.
Det gjorde inte ens ont, men det kändes lite...vad ska jag säga...udda.
Han gjorde om det tre gånger och sista gången knastrade till i höften.

Sen tog han tag i skallen och vaggade en stund innan han drog till och det lät som nån som river av ett par meter wellpapp.

Jag kände mig mycket rörligare och mjukare när jag gick därifrån.

Jag frågade vad han trodde det berodde på, var det början till diskbråck som min massör hade trott först,
eller är det karaten som var orsak eller vad??

Han log lite och tittade ner i backen och sa lite försiktigt att
-"Delvis gör nog karaten sitt,
men när man blir lite *hostar* äldre så blir det så här.".


Hmm...
Jag jämförde med min gamla SAAB:
-"Jahaaa, som att om man underhåller den med olje-och motorbyten och fixa rosten och så,
så håller grejerna längre. Så om jag går hit och drar till ryggraden nån gång/år så håller jag bättre?"


Han log och nickade.





Kommentarer
Postat av: Lena

Det va ju tur för han att han sa bara lite äldre å inte äldre eller mycket äldre för hade jag varit dig då, alltså om han sagt fel ord, hade jag satt en tå i örat på han, fast nu är jag inte du dvs jag kan inte karate och sparka högt å så, så jag överlåter sånt till dig ;) Sparkar högst upp till viskar annars kanske det blir censurerat pung höjd.

Postat av: Gunsan

> Lena: HAhaah, viskar tillbaka...punghöjd kommer man långt med. fniss Han vet inte hur nära det var ;)

2010-08-26 @ 15:43:10
Postat av: Ewa

Haha! :) Men man är ju inte äldre än man känner

sig..Men prova Reiki nästa gång istället! Mycket

skönare än att bli "ihopknuten".

2010-08-26 @ 15:48:42
Postat av: Gunsan

< Ewa: Ja det vill jag prova. Nästa gång vi ses om inte annat :P

2010-08-28 @ 08:08:24
Postat av: Sarah

Jag var med om nåt liknande när jag var 25 (!), och gick till optikern... Då sa han att det var åldersbetingat, att jag börjat se lite sämre... Tölp! =)

2010-08-28 @ 17:13:24
URL: http://ylvinger.se
Postat av: Gunsan

> Sarah: Mäh! Va menade han med det?!!! hmpf ;)

2010-08-29 @ 06:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback