Självömkans gegga...

....eller är jag  bara utmattad?

Igår tvingade jag mig ut på en långpromix med jycken.
Jag vet att Naturen helar, även om jag inte riktigt kunde tro det just då, eftersom att jag harvar runt lite i utmattning och depression light. (Kan man säga så?)

Det var klarblå himmel, snö som håller på att ge vika för solens värme, och asfalten som börjar komma fram.

Men det kändes ändå eländigt.
Jag försökte hurta till mig lite men det kändes som jättetunga steg - ett tag funderade jag på om det var skorna som var extra tunga - kroppen vägde nåt ton, hjärtat och lungorna kändes för små och solen lyste i ögonen...

Jycken Vilma var glad över lite nya lukter längs skogsvägen vi kom till, och efter ett tag så faktiskt....så började mitt Ego släppa taget och Omgivningen fångade mitt fokus.
Vad vackert det var här ute!

Trots vinterns kyla och mörker så börjar nu Naturen vakna till, och inte visar Naturen nån tillstymmelse till bitterhet och självömkan över kylan som varit - närå - tvärtom, så ser det ut som att Naturen bara gläds över Ljuset!

Så varför kan inte jag?!


Snön släpper taget...


    

Blivande vår-skogsväg...



Vilma gör som matte - njuter av vyn....(eller längtar hem till sängen?)



Det här är nog ändå ett av de bästa vårtecknen för en "gammal" stockholmare -
att se asfalten, och solen som bländar en, i en liten vattenstrimma....
*tårögd*

- - - - - -

Jojust det!
Jag ska radda upp lite av orsakerna till min mini-depp, som jag tror iallafall,
men först måste jag iväg till vårdcentralen för att kolla upp min leverfläck!
(Ok, jag ska ta en bild av den)

Kommentarer
Postat av: Lallis

Vilka fina bilder.

Nu var det ett bra tag sedan jag var inne och hälsade på dig här på bloggen.

Och även om solen och våren lyser allt mer så skickar jag ljus från mig till dig.



Livet är ju lite som en bergsvandring ibland.

Vissa gånger kan man mest bara sparka undan små stenar medan andra stora massiv måste klättras över.

Belöningen kommer när man står där på toppen och ser allt det vackra.

Så tror jag att det är.



Kram Laila

Postat av: Catrin Eriksson

Det blev t o m en "vacker" bild utav en skitig snöhög =)

2009-03-25 @ 15:07:57
Postat av: Gunzan

>Lallis: TACK för din kommentar! Kändes som kristallklart vatten en varm sommardag - tog gott!

=)

Underbar blogg du har, var in kikade.

Där kommer jag tillbringa mer tid.

KRAM!



>Catrin: Jag är svag för att fota, banne mig. =D

2009-03-25 @ 21:23:30
Postat av: Vigdis

Jättefina bilder du tagit!

Hoppas allt är bra med din leverfläck,

och bra att du kollar upp den i alla fall!



Ha en fin helg =)

2009-03-27 @ 18:27:02
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback