Melignt Melanom och kokos-olja

I början på 80-talet skulle man kladda in hela kroppshyddan med diverse oljor, kokos-olja minns jag speciellt, för att riktigt fritera sig i solen på somrarna. För att bli vackert brun.

 

Då var jag i övre tonåren och en bit in på 20.

 

Idag är jag 45, i mina bästa år, och det var länge sen jag använde mig av grillolja för att få en sommarlyster i gyllenbrunt. Vit-beige är också en färg.

 

Jag fick iallafall en massa leverfläckar av min tidiga soldyrkande period, och nu har en liten brun rackare stört mig senaste veckan. Den har kliat och känns torr och är lite tjatigt röd.

 

Så tog ett vuxenpoäng och ringde vårdcentralen. Två dagar senare slängde jag upp magen hos kvinnan på VC som tittade på den och konstaterade att det var ett litet eksem som tagit plats på fläcken.
-"Ingen fara alls, lite hydrocortison-salva två ggr/dag så ska det vara borta på några veckor."

Skönt!
Men jag ser en anledning till att inte behöva delta i Beach 2009, utan hellre sitta som en medelålders i skuggan med ett korsord och heltäckande baddräkt ;-)

En liten bild på Fläcken:

(Det stora rosa fältet till
höger är pyjamasen, det
lilla rosa på mitten är Fläcken)


Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken tur att leverfläcken/eksemet inte var det stora rosa till höger......

Hade det varit så skulle du nog haft rejäla problem... ;-)



Skönt att läsa att allt är bra iaf..



Take care!

Postat av: Vigdis

Åh.. va bra att det inte verkade elakt..!

Hoppas det lugnar sig nu =)



Jag köpte nån creme från Dove förra året som gav lite brun-utan-sol effekt som jag tänkte kleta på benen bara. Annars är jag vackert klorinvit/grisrosa över hela kroppen ;)

Ha en underbar helg!

2009-03-28 @ 10:28:46
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: Anonym

>Nettan: Tack, jag var faktiskt lite orolig ett tag. Bra att kolla upp saker och ting.



Take care, you too!



>Vigdis: Ja, jag tror jag ska köpa nåt sånt, brun-utan-sol. Om jag vill alternera med klorin-färgen nån gång, haha!



Hoppas din helg varit bra, me!

:)

2009-03-29 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback