Insnöad...

Jag flyttade till Sollefteå för......(räknar på fingrarna)..... för 17 år sen!!!
Oj!!

Nåväl, sönerna var 2 och fyra år, och jag hade aldrig sett så mycket snö tidigare.
Förutom i fjällen.

När de sa på nyheterna då, att det skulle snöa nån meter här uppe, så fick jag nästan panik - för jag fattade inte bättre då - som f.d. noll-åtta, att det höll en stund för att nå den mängden.
Jag trodde det skulle rasa till bara på ett par minuter och vi skulle bli helt insnöade och isolerade från omvärlden!

Jag fick då lära mig att men hinnnnnner skotta undan och det kommmmer väghyvlar och annat för att hålla undan från vägar och gator så det vaaaar ingen fara.

Denna vinter är också väldigt snörik.... jag minns inte att det varit det på länge....
Men nu är jag inte rädd iallafall, tycker mest att det är rätt maffigt.

Min mamma bodde här några år, men flyttade tillbaka till Fjollträsk så hon fick ju uppleva vad riktig Vinter är för nåt.
Jag pratade med henne på telefon idag, och hon frågade just om vi hade mycket snö, och jag överdrev inte när jag sa att det är hur mycket som helst.

Eftersom att hon inte kan ta emot MMS på sin mobil, och jag kommer inte att få fingrarna ur xxx för skriva ut några foton, så lägger jag in några maffiga vinterbilder här nedan.
Mamma ska nämligen åka ut till mina systrar i helgen, de bor i Gustavsberg, respektive Ingarö, och där kan hon se min blogg på deras dator.
Smart va?!


Mittemot mitt hus, vid kyrkans förråd.




Där vi brukar köra morgonrundan, jag och Vilma.




Vilma som annars känns stor..... jämfört med vad?




I Långsele är det mer i kaffe-latte-färg..


Lite skönt ska det bli med tussilago i grässlänter, takdropp, ren asfalt, värmande sol och fågelkvitter....

(Ser du mamma, vad mycket snö?!)

Kommentarer
Postat av: Lena

Å fy 17 hoppas den försvinner till i Maj då jag kommer upp. Hemska saker om det fortfarande är snö då och kallt :S jag som inte har några vinterkläder kvar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback