Star Wars vs Spiders

Jag fick en jättebra julklapp av mina söner
som jag verkligen har haft mycket användning av,
nämligen en "kryp"-avlägsnare.
De vet att jag har lite svårt för spindlar, tex.

Tro det eller ej, men den är mycket effektiv,
samtidigt som man känner sig som nån hjälte i Star Wars eller nåt.

Man greppar bara själva mojängen,
tar bort det lilla blå locket och riktar själva grejen mot objektet,
- i detta fall en spindel -
och så trycker man på knappen och precis som en dammsugare, suger den upp spindeln.
På med locket, och sen är det bara att Star Warsa ut med "svärdet" och vid lämpligt ställe
ta bort locket och skaka ur det äckliga lilla monster-krypet.


En del använder baksidan av skon i snabb hastighet, eller ihoprullade tidningar,
för att eliminera kryp som tagit sig in i huset, men jag tycker det här är det ultimtata vapnet
i kampen mot ohyra men på ett kärleksfullt sätt, va?!

Allt liv har rätt att leva, men inte i mitt hus.
Så Tack mina grabbar för en fantastisk julklapp, för både nytta och nöje!
;D

Gunzan - the spider-terminator!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Vilken SMART, jag vill också ha en sån där starwars grej så jag kan känna mig både kärleksfull och cool :-D

Postat av: Sonia

Jamen det är ju genialt!!Tänk om man kunde ha en sådan manick för alla jobbiga kryp i sin omgivning!!Som, den störiga grannen eller hunden som konstant ylar en trappa ner eller kronofogden... Ja du vet...

2009-07-11 @ 13:44:23
URL: http://mammamos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback