Kärlekens fem språk



Tänk om man fått lära sig de här olika språken i skolan?
Eller åtminstone fått veta att de fanns...

Undrar vem man hade varit då?
Och hur ens liv hade sett ut, so far...
Eller hur världen hade sett ut?
Men bättre sent än aldrig:)
De fem språken enligt författaren Gary Chapman är:

ord som bekräftar
tid tillsammans
gåvor
tjänster
fysiks beröring


De fem uttryckssätten för kärlek.

Man kan vara två-språkig.
Åsså finns det dialekter på det här naturligtvis
så det är inte alldeles självklart,
men intressant är det, helt klart.

Vad behöver jag?
Vilket är mitt språk?
Vilket är ditt?
Ungarnas?




http://ordton.com/Gary-Chapman/Bocker/Familj-Relationer/Karlekens-fem-sprak/






Kommentarer
Postat av: Jill

har du gjort om din design! det var den här jag tänkte ha först fast nu så får jag hjälp av kompisar som fixar åt mej:D

2009-12-20 @ 14:55:45
Postat av: Tessa

Ja du det är något att tänka på...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback