H-vetes j*vla skit eller "piece of cake"...



Jag vill verkligen att det ska bli ett bättre år, det som kommer snart...

2009 är nog mitt personliga rekord i tuffaste året som krävt mest energi och som sänkt mig djupast.
Eller inte. Jag vet inte...När jag tänker efter så har det varit en del år från år, men så är det nog för de flesta.
Det är väl Livet, helt enkelt. Eller?

Jag har ju en tendens att på nåt sätt hantera saker och ting när de dyker upp. Jag tycker att jag hanterar det bra. Oftast. Och blev det inte bra så fick det duga ändå.
En del har uttryckt det som att jag mest överlevt.

Kan det vara så att jag har vant mig vid...lite tjorvighet och bök och stök?
För att inte må satan när det kärvar ihop sig så har jag intalat mig att det ordnar sig, det löser sig, det blir bättre sen och vad gör det om 100 år. Sen har jag varit vid gott mod ändå, och det känns faktiskt bättre att leva då :)

Om nån skulle fråga mig om jag var lycklig....så skulle jag nog svara Ja...
(Fast om jag skulle fundera en stund, en bra stund på det, så skulle jag nog kunna göra en hyfsad lista på hur jag skulle vilja att det skulle vara. Tror jag...)

När det känns som jäkligast så har jag tittat på det jag är tacksam över istället och det är mycket. Jag har enormt mycket att vara tacksam över!
Jag har mat för dagen, jag har ett jobb, ett hem, två söner som är vackra diamanter, jag har tillit och tro, jag har änglar till vänner, jag är frisk och rörlig, jag lever och är nyfiken varje dag och jag lär mig av andra, och om mig själv.
Jag får en ny chans varje dag.

En vän jag pratade med nyligen sa så här:
"Av allt du räknat upp som hänt dig senaste året, skulle en sak räcka för att jag skulle få kämpa hårt med det"

Då tänker jag att det är iallafall inte så jättekonstigt att jag är fysiskt trött och slut, och att jag känslomässigt och mentalt har nått gränsen.
Det har ju varit mina ungdomar som krisat ihop, komplicerad relation, min kära hund som jag fick avliva, ekonomiska prövningar, kamp med myndigheter, avslutad relation, brist "plus" och överskott på "minus" för att nämna något...

Men vems måttstock går man efter?
Vad är normen, vad är normalt?

För mig har det nog varit normalt att överleva tidigare i mitt liv, i mer eller mindre kaos, så därför är det inte så väldigt konstigt när det kör ihop sig. Jag hanterar det. På nåt sätt.

Tacksamhet gör mig stark. Min tilllit och tro får mig att fortsätta. Mina vänner är som syre - kan inte vara utan dem.
De ger så mycket glädje och kärlek och gott! De är som änglar. De lyfter mig!

Så frågan är om jag har det jobbigt -  eller om jag har det bra ;)

2010 kommer att bli ett fantastiskt år. En dag i taget. 




Kommentarer
Postat av: Carina

2010 KOMMER att bli fantastiskt :-)

Kram påre för att du finns !!!!

2009-12-29 @ 07:48:45
Postat av: Ewa

Ja, det ÄR jobbigt att leva ibland men..

det är inte hur man HAR det utan hur man TAR det..

Kram!

2009-12-29 @ 11:59:36
Postat av: Tessa

Herrejävlar som jag skulle sagt om jag var göteborgare vilket BRA inlägg :) nu fick jag nästan prestationsångest då jag ska tänka på MITT 2009 det har varit berg och dalar hela vägen men som sagt jag har fina diamanter(barn) ett jobb, ett hem, kärlek och underbara vänner! Gunsan du är en överlevare och en livsnjutare och en ständig källa till skratt och glädje då jag möter dig :)

2009-12-29 @ 14:16:35
Postat av: MariaML

Ett år att lägga till handlingarna som ett handlingens år kanske. Du har ju tagit itu med mycket! Lycka till under 2010, då du får skörda allt du sått:)

2009-12-31 @ 13:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback