Vart är jag på väg?

Klockan har passerat 23.
Mitt mål är att vara i säng vid 22.

Hur fort kan det gå?

Vad är skillnaden på en dag om du rusar fram i 120 eller tar det lite hakuna matata?

Väckte sonen imorse vid 6:30.
Han skulle gå igenom teoriboken inför provet som var kl 8:15 nere på polishuset.
Uppkörningen klarade han för några veckor sedan men teorin grejade han inte då.
(Vad hade han förväntat sig efter att ha tokpluggat ett dygn innan??)

Jag hade sent pass idag så jag kunde skjutsa ner honom dit efter att uppmuntrat honom lite på morgonen.
Lite nervös var han allt, men nu har han iaf pluggat ett par veckor.
Och han klarade det!
Jättekul!!
Både han och jag åkte hem med varsitt fånigt, lyckligt leende över fäjsen!
=D

Han iväg på skolan, jag for på jobbet.

Dagen passerade sedan runt 90-130 km/h bitvis, med kundärenden, problemlösning och utbildning.
18:00 loggade jag ut, köpte en varsin pizza till grabbarna, och själv drog jag en påse pulver i vatten som måltidsersättning.
Skulle inte klara av att skumpa runt med magsäcken full med pizza, på karaten, som startade en timme efter att jag serverade dessa...härligt, flottiga....svettiga pizzor till grabbarna.
*snörvel*

Efter att ha gett kroppen vad den tålde och lite till, på karatepasset, och även Själen som fick sitt,
så var det visst ledarträning efteråt som jag glömt i ett svagt ögonblick.
Totalt 2 timmars träning, och efter duschen ett snabbt besök in på affären.
Släppte av särbon hos sig, och körde sen hem.

Hemma strax efter 22 hittar jag två trötta, söner i soffan och en bajsnödig hund.
Jag gick kvällsrundan med den sistnämnda, och gav sen några kvalitets-minuter med ungarna.

Avrundade dagen med en kopp te, och äggmacka,
sa sen Gonatt till grabbsen och slängde upp 500 g extrasaltat smör i en bunke, hällde i 2 dl rapsolja och vatten och kopplade in elvispen för att göra smör till frukostmackorna.
Jädrigt gott smör.

Akut-tömde träningsväskan och portionerade ut blöta karatedräkten, våta handduken och lite annat krafs lite här och där i sovrummet då plats saknas för tillfället på andra mer lämpliga ställen.
(Påsk = städ-och tvättdag eller? )
:(

Nu är dagen slut.
Sängen väntar.

Ännu en dag som passerat i revy, med blixtens hastighet,
som en fläsch-bäck - man undrar stilla:
vad var det egentligen som hände??!

Hörde nyligt den här gamla låten från när jag gick i gymnasiet:
"Efter plugget, du, det fixar sig alltid, du, det löser sig nog...
bla.bla.tralla-la........sen ska man in i cirkeln och vandra...."

När hamnade man i den här cirkeln?
Hur gick det till?
Hur tar jag mig ut?

Jag blir yr av den här snurren, jag vill ur?

*gah*

Tack för att ni lyssnade.

Imorgon kanske blir annorlunda......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback