Jag fick till det!!

Jag har städat huset!

Avslutat en hel del
ärenden i inkorgen!
Som jag annars skjuter framför mig, behåller och som skapar missnöje och otillräcklighet,
vilket leder till dålig självkänsla och ångest light.

Men igår tömde jag sonens rum,
javisst, han är 19 snart, så han plockade iaf upp sina kläder och fraktade dem till tvättkorgen,
 men jag dammsög, lyfte bort pinaler och torkade i alla skrymslen och bytte sängkläder och rubbet!
Han tackade mig från hjärtat när han såg Miraklet.
(Han har förmåga att uttrycka uppskattning och uppriktig tacksamhet)

Sen tog jag den sanitära olägenheten - deras datarum - det rummet vore faktiskt högaktuellt för "Rent Hus"
som brukar gå på TV.

Store grabben, 20-åringen,var i Sundsvall på nåt musik-evenamang,
så jag fick hålla på ifred i deras smitt-härd.

Jag var så nöjd efteråt!
Det luktade så gott!
Det skimrade av Renhet!

=D

Jag tog också tag i bråten utanför huset, som kommit fram när snön försvann.
Tyvärr så har jag nog sänkt värdet på husen här, då ev spekulanter sett min bråte på gården.
Jag tror att min granne som ju har sitt hus till salu, äntligen kommer få lite intressenter.

Mitt sovrum var det som var kvar när dagen var över,
såg ut som en orkan dragit fram där inne, men planen var att ta det nästa dag.

När yngsten tittade in för att säga gonatt, så såg han min förödelse - jag försvarade mig snabbt med att:
-Jag ska ta tag i mitt rum imorgon!

Han reflekterade några sekunder över mitt kaos kontra sitt nu superfräscha rum....
...och så säger han med värme:
-Mamma, va osjälviskt gjort av dig.....

Va?!
*snyft-snor*

Men nu kommer jag vara efter dem som en hök,
de ska inte få en chans att söla ner, nu ska de baske mig hålla efter själva!

Fast de har ju det de brås på.... *harkel*....jag måste gå först och visa vägen.
(Läs: ta hand om min egen skit först.)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo tack jag håller mig flytande. Lite som klädsim, det går men är trögt. Märker hur lätt jag påverkas av yttre stimulans. Finns någon ide om inre trygghet men jag tror det är överkurs i min skola. Fast det är väl bara att gilla läget. När jag blir bekräftad, får en order till mitt företag, solen lyser, pengarna räcker......... o.s.v då mår jag bra. Jag tröstar mig med att det är gott att må bra orsaken är av underordnad betydelse.

Är livet gott för dig?

Ulf

2009-04-21 @ 09:10:33
Postat av: Gunilla

2009-04-26 @ 22:24:45
Postat av: Gunilla

Gott att höra, Ulf.

Jag har haft en sjutusan till resa också, på stormigt hav, utan sjökort.

Har dock tillit, men ibland har även det sviktat.

En dag i taget, är inte så dumt att upprepa för sig själv då det gungar som värst...

Jag är dock glad att jag även har goa stunder mitt i stormen....

=)

2009-04-26 @ 22:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback