Hur man behåller problemen i egen inkorg..

...som vi brukar säga på jobbet,
när man inte löst kundens problem, utan har det på egen bevakning i väntan på åtgärd.
Då behåller man ärendet i egen inkorg, tills man kan avsluta ärendet så småningom.

Så gör jag hemma också.

Idag hade jag tänkt snärta iväg och köpa ett par säckar pellets till pannan så det kan bli lite värme i huset,
i väntan på att min nyligen beställda pall ska levereras.

Jag glömde helt bort det efter jobbet och hamnade istället på sportaffären, och köpte två par jumpa-skor.
Väl hemma kom jag på det där med pelletsen.
................Men det är ju en dag imorgon också...............

Jag är iaf glad för mina skor!
:)

Plan två var att städa mitt sovrum som dammat igen, och plocka undan en massa klädhögar.

Istället så har jag tröst-ätit havrerutor så jag mår illa.
Och sitter och bloggar här istället i väntan på att jag kan gå och lägga mig.
Istället för att plocka undan efter middagen, sanera köket och fixa sovrummet.

Jag behåller helt enkelt problemen på egen bevakning kan man säga,
istället för att avsluta dem och känna mig fri och nöjd.

Varför?


 

Äh, jag kan göra allt det där imorgon, för det är ända snart dags att borsta tänderna och knyta sig.
*gäsp*

------------





Kommentarer
Postat av: Särbon

Oj tack för alla inläggen! ;)

Bifogar väl min länk här också då ;)

Postat av: Tessa

Jag känner igen det där med att ha en massa saker på "bevakning" men det är bra skönt att sortera ut i sin inkorg emellan varven (även om det är sällan)

2009-04-16 @ 17:43:18
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback