3 Bra Saker...

ska man skriva om sig själv, i sin "Jag-är-bra-bok", enligt Mia Törnblom.
Eller vad man nu vill kalla den.

Jag har gjort 3 bra saker idag.

1. Efter jobbet snärtade jag in på badhuset och köpte ett medlemskort på gymet, vilket jag skulle gjort i januari.
(Ja, det är lön idag.)

2. Jag mailade en kvinna om ett besked, vilket jag skulle gjort för en månad sedan.
(Ja, jag tänkte varje dag att jag skulle ta tag i det, men förträngde, glömde, sköt upp det
och gick istället omkring med skuld och skam i min gråa offerkofta.)

3. Jag ringde ett samtal och bad om ett anstånd på en faktura, istället för att låta det komma till otrevliga instanser.
(Ja, jag borde ha gjort det innan jag fick påminnelsen, men 50kr är bättre än 160bagis.)

När jag sitter nu och reflekterar så ska jag erkänna att jag faktiskt känner mig som en ansvarsfull Vuxen.
Med må-bra-känsla.




Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Kanske håller du på att bli vuxen???

Kram

2009-04-28 @ 14:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback