Mat är vårt bränsle, ju...

Igår gjorde jag en snabb-middag.
Ungarna orkade inte vänta på att jag skulle komma igång i köket.

Jag hade kokat potatisen men inte kommit längre än så, för jag fick spontan-besök av min hund Vilmas bror Vilmer, och hans matte.

Det var jättelänge sen vi sågs, så jag kokade kaffe och vi pratade bort en timme.
Under tiden hade ungarna tagit tag i sin hunger och beställt pizza tillsammans med några kompisar.

Efter mitt besök så kikade jag hungrigt in i frysen och fick till min glädje se att jag kunde få i mig lite näring på bara 2 minuter, så jag gjorde det enkelt för mig.

Vad det blev för middag, undrar ni??
Jo,
en mix av socker, salt, modifierad majs- och potatisstärkelse, vitvinsvinäger, jäst, örtkryddor, grönsaksbuljong, salt, dextros av vete, jästextrakt, maltodextrin, kryddor, vitlök, potatisfibrer, citrusfibrer, kryddor, glukossirap, rök-arom, antioxidationsmedel E301, konserveringsmedel E250 och E224,  stabiliseringsmedel E407, E451, E450.

Och för att få lite mer stuns på´t så var det visst lite vetemjöl, ost, tomatpuré, vatten, tomater, champinjoner, rapsolja och 2% griskött i också.

Jag vet inte..... men min plan var renskavsgryta med svamp och purjolök och en redig skvätt grädde i.

Säkert nyttigare och mer näringsrikt för kroppen än denna reservmiddag...även om den innehöll väldigt mycket.....saker..





Bild: www.dafgard.se

Kommentarer
Postat av: Lallis

lerIbland blir det ju så.

Renskavsgryta; det är en klar favorit här hemma hos alla. Jättegott!

Kram Lallis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback