Tjurighet är friskvård.

Jag gick ut med hunden imorse vid 6:50.
Det var krispigt och fint ute, månen lyste och himlen var ännu svart.

Rutinen för vuxna som jag är att innan bajsrundan (hundens alltså) så sätter jag i motorvärmaren, och kan 45  minuter senare efter rundan, frukost och göra-sig-i-ordning-proceduren, glida in i varm bil ner till jobbet.

Det fanns ingen motorvärmarkabel!!

Jag sökte utanför bilen, i bilen, i garaget och i huset.
Nopp!

Väckte äldste sonen som lånade bilen igår kväll om han sett motorvärmarkabeln och jag befarade det värsta - att han gjort som jag har gjort några gånger... kört iväg utan att ta ut den.

Jag fick inga vettiga svar av nån av sönerna, så jag surade ihop helt, - såg framför mig hur de hade seglat iväg med min fina bil och den gröna sladden hängandes och slängandes under bilen en längre sträcka innan den lossnat - och jag bestämde mig för att till jobbet i rena "tjörrda" som de säger här. Typ tjurighet, antar jag...

Sagt och gjort, 15 minuter senare hade jag spatserat iväg och var jag inloggad på jobbet och kaffemuggen redo.
Ja....det är inte längre till jobbet än så...

Så jag får väl tacka sonen att jag kommit igång med friskvården.
Det är ju även bra för miljön att låta bilen stå.



* * * * * * * *

- Några timmar senare -

Han kom hem för en stund sen.... med en ny motorvärmar-kabel.
En grön!
Min son.
*ler varmt*

Får se hur det blir med friskvården imorgon bitti..
=o




Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Det borde finnas nåt som varnar när sladden sitter i, du får uppfinna det...

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback