Karate-spark...

...fick jag utföra idag när jag insåg att jag ännu inte hade städat ur garaget för att få plats med bilen.
Jag hade tänkte se till att lilla "pärlan" skulle få bo i varmbonat garage i vinter.

Men garaget var belamrat med bråte - ja, nån kanske kan relatera, och efter att ha överraskats av snöfallet igår så blev jag lite förbannad! På mig själv och min lättja. (Se förra bloggen) Bilen såg ut som en igloo, stackarn.

Nåväl, efter lilla morgonrundan med jycken i det fantastiskt vackra vädret så började en beslutsamhet växa sig stark inom mig...
Klicka gärna på bilden

Jag plockade, packade, fixade, städade ur och bar undan och styrde upp och till slut - så körde jag in bilen i garaget!
Vilken seger!!
Den blev kortvarig.... förra bilen jag hade därinne var en Ford Orion, de är lite kortare en SAAB:en, så en del av bakändan hängde ut. (Bilens alltså.)

- jag samlade mig.....och efter en kort fokusering satte jag en "sokuto", en sid-spark, rätt mot bänken som satt fastmonterad i väggen. Träbenet till bänken gick av men själva bänkskivan hängde kvar i skruvarna i väggen.

Jag körde in bilen, som fick nosen precis under bänkskivan, bakändan på bilen kom in och jag stängde lite snyggt garegedörren med en kaxig och nöjd min.
Jag har varit glad hela dagen och kvällen och jag kommer att vara extremt glad imorgon bitti när jag glider ner till jobbet i varm och fräsch bil, utan att ha slösat kWh på motor- och kupévärmare. *ler brett med värme i hjärtat*


Den där spiken till höger, på bänkskivan, ser lite farligt ut, iofs.......

Kommentarer
Postat av: syrran Ewa

hahaha du är helt galen/rolig!!!!

2008-11-17 @ 18:31:31
Postat av: Lisa

Hejsan! Vilken fin blogg du har!

Spana gärna in min blogg (
www.accessoar.blogg.se)!

Förresten - om du vill få gratis presentkort klicka på den här länken http://www.gratismode.se/?c=1245 .

Det funkar verkligen!

Ha en bra dag!

Kram Kram

2008-11-18 @ 19:19:45
URL: http://accessoar.blogg.se/
Postat av: Gunzan

>>Syrran Ewa: Men va KUL att se dig här!!!

jätteglad

Galen? It runs in the family...

;)

Hälsa, Kram!



>>Lisa: Tack! :)Har såklart varit in på din blogg nu - fin! Tack för presentkort-tipset!

Kramis!

2008-11-18 @ 22:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback