Min son är skåning!!

Han fyller 20 år på lördag och är sedan i fredags hyresgäst i en 1:a i Åstorp, 2,5 mil utanför Helsingborg.
130 mil hemifrån!
Där kan man snacka om en navelsträngs-klippning!

Jag ska ta tåget ner dit i helgen och se hur han har det.
Jag tänker inte ta med egna lakan eller sovsäck utan jag hörde att han har tvättstuga.
Så jag kan bara glida in där och liksom tänka "ombytta roller".
;)

Närå, men jag kommer resa lätt, för jag ska frakta med det resterande som han inte fick med på ner-resan då hans far med fru körde flyttlasset, genom hela Sverige. Blir det ju. Nästan.
Nån bergsprängare, kuddar, och lite kläder.

Jag beställde sittplats på tåget. Jag ska sova sittandes från 22:30 - 12:00.
Liggvagnen var inte dyrare, men det var ett par byten här och där, och det är ju lätt stressat om jag ska trixa och fixa mitt i natten.
Så det fick bli sittvagn för mitt lindriga kontrollbehov.
Jag har bra sömngåvor, så lite silvertejp runt pannan att fästa i nackstödet så är det bara att blunda och slumra in.
*asg* Skojade bara, ingen tejp. Men jag har tänkt tanken. Så huvudet slipper hasa ner och orsaka sendrag och stelhet i hals och axlar.

Jag ser verkligen fram mot att åka ner och träffa min förstfödde.
Det är lite av en förändrad världsbild som inte ramlat på plats ännu....
Jättekul att han egen lya och verkar trivas som bara den.
Vuxenpoäng.
Jag kommer att grina som en pump när jag åker därifrån sen.
Nästa vecka börjar skolan, högskoleingenjör, järnvägsteknik.
Visste inte att sånt fanns. Det finns ju knappt järnvägar.

Det är skönt med semester.
Skulle faktiskt kunna tänka mig att ha det mer, oftare.
Tänk att kunna göra saker och ting, fara och resa, hälsa på sonen, familj och vänner, besöka andra orter i Sverige, ta in på hotell eller vandrarhem, uppleva och upptäcka mer... javisst ja.... - Tid och Pengar är en dålig kombination.
Man har sällan båda delarna.

Nåväl, det är ju sen bara 47 veckor kvar sen tills nästa semesterperiod.....




Kommentarer
Postat av: Tessa

Vilken resa det blir... både vad det gäller navelsträngen och antal mil. Vad kul för honom att få se lita annat än bara Sollefteå, jag vill skicka i väg mina ungar innan de hinner stadga sig :-D

Postat av: LillaNisse

Det kommer gå bra för honom, det är väl värre för dig kan jag tänka mig.

Jag själv skall frakta K till Umeå och nu känns det helt plötsligt lite jobbigare än när hon fanns i Ö-vik. Men det går säker bra, det är väl inte värre än att man får åka dit när man längtar efter henne.



Kram

2008-08-21 @ 14:41:00
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Nettan

VÄLKOMMEN HEM!



Du har blivit utmanad, titta i min blogg...

http://nettans.blogg.se/2008/august/utmanad.html

2008-08-28 @ 23:00:47
URL: http://nettans.blogg.se/
Postat av: Nettan

Haaallååååå...



Var håller du hus?? har du slutat blogga eller har du en massa andra "måsten" att göra under semestern??



Har en "utmaning" ang. kattlådor i min blogg...

http://nettans.blogg.se/2008/august/utmaning-med-kattlada.html



2008-08-31 @ 20:22:50
URL: http://nettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback