Låt oss förundras!

En vanlig vinterdag på väg till jobbet förundrades jag av hur Naturen ständigt förskönas,
förändras....
Det var krispigt ute, som att fukten i luften överraskades av kylan och träd och buskar fick ett förbryllande utseende som jag inte sett förut....

Jag gick och småforskade på det här hela vägen till jobbet...ja, så långt är det inte dit - en kvart ungefär - men denna morgon tog jag mer tid på mig...

"är det taggar på buskarna?"....."Näeee...", "Hur kan det bli så dääär?"
"Varför ser det ut som på kemi/fysik-lektionerna i skolan för hundra år sen när man fascinerades av experimenten med järnfilspån?"
"Ääääär det taggar på träden??"............."Näeee...."

Jag var helt förundrad!
Efter en helt vanlig typisk evighet på jobbet så gick jag hem, lika förundrad som tidigare.


image203

Vid den sena kvällspromenaden med jycken, så tog jag med kameran - jag kunde inte släppa detta, tog några bilder, stillsamt och nästan andaktsfullt inför denna bedårande utställning i Naturen av Gud Skapare.

image208

....va?!.....
Bedåååårande!

image210

Mmmm.....

image211

Till och med vackra färger har Han fått till här av snöflingorna!
(Ops! Min hund njuter av detta också ser jag, fast på ett mer basalt plan....)

image212

Tack för att Du bjöd in mig i Ditt Galleri av Skönhet!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack gode gud, amen.

2007-11-26 @ 10:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback