Utmanad...

Nettan utmanade mig imorse och här kommer svaren...

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att jag fick hjälp av en vän (och dennes sambo+bror) med möbleringen i mitt datarum, jag är glad! ... för jag har försökt få till det i flera *host*-månader-*host* utan resultat.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Tog första samtalet då kundservice öppnade.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Pratade pappa som ringde mig och tackade för presenten på sin 76-årsdag igår.
Det sista du sa högt? -"Det är telefon till dig, Peter", så räckte jag över luren när utmanarens sambo ringde...
Vad har du druckit idag? Te, proviva-dryck, kaffe, och vatten och kaffe, kaffe....
Vad var det senaste du åt? Tårta hos en bekant som fyllde år.
Vad var det senaste du köpte? Bensin imorse vid 6:45 för att få sonen ända fram till destination Österforse och sommarjobbet.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun.
Vad är det för väder hos dig nu? Soligt och varmt fast klockan snart är 21.
Godaste glassmaken? Hmm....Nougat, kanske *dräggel*
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Hmm.... tja..
Sover du tungt? O ja!
Drömmer du mardrömmar? Sällan.
Trivs du med ditt jobb? Det är en inkomst. Det funkar. I väntan på...
Favoritklädsel? Slapp T-shirt och mysbrallor med knän och lätt häng i bak.. ..*-ooooh, youuu sexy thiiiing..lalala*
Favoritlåt just nu? Grace Kelly med Mika, fast jag börjar lessna på den men är kass på att komma ihåg låtar..så då har jag iaf skrivit nåt! :-) Men han e KUNG!
Vad ser du om du tittar till höger? En bokhylla som mina vänner satte upp igår och Feng Shuin riktigt känns!
Vad gör dig glad just nu? Att jag sitter och myser i mitt ljuvliga datarum (läs: f.d. lagerlokal typ sopstation)
Vad ska du göra härnäst? Ta mig ner till affären och köpa mjölk och minipizza till sonens lunchlåda imorgon.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt
Humör just nu? Nöjd och glad.
Favoritgodis? sura flaskor som är blå/rosa... eller choklad!!.. Reisen! Mmm....
Kläder just nu? Svarta typ längre shorts med snören och fickor, och en röd t-shirt.
Sommarplaner? Att äga och njuta av min egen tid. Och ett besök hos syrran och hennes 1-årige son som jag inte träffat på ett år.. och resten av ursprungsfamiljen 50 mil härifrån.
Hur många kuddar sover du med? En. Platt. Som är kurvig vid nacken liksom..
Spelar du ngt instrument? Blockflöjt, å det låter inte illa faktiskt.
Morgon eller nattmänniska? Svårt..sover gärna länge... och är i och för sig trött rätt tidigt på kvällen.. (men gu´ vilken tråkig människa!! :-o
Vad är viktigast för dig? Att andas med magen, att stilla mig ofta, att prioritera rätt.. och mina söner är mitt guld.
Är du kittlig? Jaaa! Fast nästan så där panikartat och skräckfyllt..
Snarkar du? Jag tror att det kan hända att jag drar nån stock, men kortvarigt.
Stjärntecken? Stenbock
Äckligaste insekten? Spindlar som har kraftig kropp, som ser kralliga ut...*fasa*
Stökigt el välstädat? Välstädat mår jag bra av, mål: städat åtminstone..
Längtar du mest efter nu? Semestern!

Själv utmanar jag ......er som känner er "utmanade"...! (för jag tror inte jag har så många bloggvänner förutom Quinnan som utmanade mig och nån till.. kanske kommer på nån...)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att min snart 26-årige son vågade öppna sig för mig om hans inre känslor.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Åt en fibermacka med messmör och drack 2 koppar kaffe med min kollega på marabou.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Läste interna platsannonser på mitt jobb.
Det sista du sa högt? Jag märker den här nyckeln med tejp så jag vet sedan vilken det är....okej.
Vad har du druckit idag? Kaffe, vatten
Vad var det senaste du åt? Messmörsmacka.
Vad var det senaste du köpte? Bensin imorse kl. 6.40
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun.
Vad är det för väder hos dig nu? Soldis och varmt (kl.9.35)
Godaste glassmaken? Varierar.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja
Sover du tungt? Ja-a.
Drömmer du mardrömmar? Nån gång ibland
Trivs du med ditt jobb? Nej. Men betalar för tillfället hyran med det.
Favoritklädsel? Kjol och topp.
Favoritlåt just nu? Allätare....svårt att bestämma en särskild.
Vad ser du om du tittar till höger? En bokhylla och en telefon.
Vad gör dig glad just nu? Att få lämna och skriva denna umaning...
Vad ska du göra härnäst? Flytta 19 pallar nötter från en plats till en annan. (19 ton)
Höger el vänsterhänt? Högerhänt
Humör just nu? Förväntansfull.
Favoritgodis? Saltlakrits och godis som är fylld med saltpulver av nåt slag.
Kläder just nu? Vit nätmössa, grå lagerbrallor och en svart jacka + skyddsskor.
Sommarplaner? Åka till Sollefteå bla och hälsa på mina vänner och familj. Bygga en framtid.
Hur många kuddar sover du med? Tre.
Spelar du ngt instrument? Gitarr, piano. Sjunger. Gärna i kör. Drömmen är att bli kompositör.
Morgon eller nattmänniska? Dagmänniska, ha ha. Sover iallafall på nätterna.
Vad är viktigast för dig? Min familj och att rära mig framåt...Är du kittlig? Ja litegrann.
Snarkar du? Ja
Stjärntecken?Enligt astrologer är jag skytt men tror på en god och stor kraft fylld av kärlek. Äckligaste insekten? Spindlar (långbenta)
Stökigt el välstädat? Städat är bra skönt.
Längtar du mest efter nu? Semestern! Och att få trycka enter! :)

2007-07-03 @ 09:46:00
Postat av: Gunzan

Sussie:
Vad underbart att du antog utmaningen!!!!
Jag sitter här med ett stort leende och är jätteglad för det!!
:D
*fnissar och ler upprymt*
(Jag ringde inte igår, blev sent, men jag hör av mig igen!)
KRAM!
:))))

2007-07-03 @ 22:40:56
Postat av: Sussie

Jag läser nu att jag har skrivit att jag har en 26årig son. Ha ha. Ska vara 16 är :)

2007-07-03 @ 23:14:06
Postat av: Lena

Slumpade in mig här och hittade utmaningen, men jag vet inte om jag har så mycket att säga men jag provar i alla fall.
Nämn något som gjorde dig glad igår:Jag fick kontakt med en mycket mycket gammal vän via stayfriends.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov fast det beror på är det 8 Dubaitid eller svensk tid? Svensk tid ja då va jag i alla fall vaken och höll på att masa mig ur sängen.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Sov fortfarande. Svensk tid: Satt på toa.
Det sista du sa högt? "Men her ru på luftkonditioneringen nu då jag ska sätta mig inne datarummet, du är ju lite..."
Vad har du druckit idag? Te, cola light, pepsi light, vatten.
Vad var det senaste du åt? Carsawnötter
Vad var det senaste du köpte? Biff, smycke till en kompis, dvd-filmer, har ju så få...
Vad är det för färg på din ytterdörr? Ljusbrun.
Vad är det för väder hos dig nu? Fuktigt och varmt, just för tillfället ingen sol men klockan är liksom mitt i natten :D
Godaste glassmaken? Äter inte glass men då jag gjorde det var det ägglikör.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Njae
Sover du tungt? Absolut.
Drömmer du mardrömmar? Det händer.
Trivs du med ditt jobb? Hmm jobbar inte just nu.
Favoritklädsel? Shorts och linne.
Favoritlåt just nu? Hela Bon Jovis nyaste skiva.
Vad ser du om du tittar till höger? Gästsoffan full med min mans prylar som han skulle så fint sortera.
Vad gör dig glad just nu? Att jag snart ska åka hem till Sverige och träffa alla mina vänner och mina barn.
Vad ska du göra härnäst? Inta ryggläge i sängen och läsa lite tills ögonen ramlar ihop.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt
Humör just nu? Himla nöjd och glad
Favoritgodis? Nötter och mörkchoklad.
Kläder just nu? Sommarklänning och ursnygga tofflor
Sommarplaner? Att åka hem till Sverige och Norrland.
Hur många kuddar sover du med? En
Spelar du ngt instrument? Absolut inte.
Morgon eller nattmänniska? Nattmänniska, helt klart. Älskar att sova på morgonen.
Vad är viktigast för dig? Att mina söner har det bra.
Är du kittlig? Ibland. Men jag tycker det är otäckt om någon tar i mina fötter.
Snarkar du? Min man påstår det :)
Stjärntecken? Fisk
Äckligaste insekten? Alla småkryp. Har liksom inte koll på dom.
Stökigt el välstädat? Finns det något mitt i mellan? Äh då tar jag välstädat.
Längtar du mest efter nu? Mina söner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback