Hur blåst får man vara på en skala...

...eller smart??

Jag menar.....man kommer hem från jobbet, det är måndag.... trött som attan,
man bara lääängtar efter att få sätta sig i soffan och "hämta hem", som jag brukar säga.

Men först är det bara att vända i dörren, med jycken i täten...
En stund senare - färdigbajsad.
Ja, hunden alltså..

Maten snor man ihop (läs: rester från igår, in i micron)
...och min son har jag nog förstört förresten...
vi äter nämligen oftast framför TV:n...
Hur ser det egentligen ut i uppfostringssyfte?
*host*

Nåväl, har är ju ändå 17 år, killen...och män gör väl så...gaffeln i ena handen och fjärrkan i den andra.. *s*

Sen lyxar jag iallafall till det med att inte rusa upp till diskbaljan direkt utan...
låter maten liksom sätta sig...
och då sommmnar jag i soffan.... :-D
*ler lyckligt*

Jag määääärker inte det, utan det är först när jag en 40 minuter - 1 timme senare vaknar upp,
som jag noterar att jag sovit..
Pigg och pånyttfödd!
Jamen det är underbart!!

Jag borde få nåt slags pris för att jag kommit på det här.
Det borde alla göra...
Sova middag!
(...fast det kanske är för att man, alltså jag... blivit lite äldre..
och inte orkar på samma sätt som förut.. *gulp*....)

För sen iallafall, är det som man fått nytt bränsle och resten av kvällen avlöper på ett mycket kreativt sätt.
Det känns lite lättare att ta sig för saker.

Så det är jag faktiskt riktigt, riktigt nöjd med...
:)
Att sova middag generar mer Tid, fast det kan låta bakvänt.


Bild: privat vila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback