Fördelar med dåligt minne...

Jag har semester från och med nu!
Jobbade sista dagen idag.
Slutade halv fem och gick rätt ut i Ledigheten!
*ler lyckligt*

Jag måste erkänna att dagens arbetsinsats inte sköttes speciellt plikttroget av mig gentemot arbetsgivaren....
jag fattar inte vad det beror på....
...men jag for och minglade runt fast jag skulle suttit telefon,
jag gick upp och hämtade kaffe och blev fastnandes hos nån kollega och vi pratade bort en stund,
och sen tog jag nåt samtal och sen hämtade jag nåt fax, och då blev jag kvar bland de som satt på den avdelningen och sen hämtade jag en kopp till....
och sen gick jag tillbaka och tog jag ett samtal till...... och så gick dagen.
*ler utan dåligt samvete*

Jag fattar inte vad det beror på....

Iallafall så kom jag lite då och då - att jag skulle ha semester från imorgon!
Och då blev jag överlycklig och log för mig själv som en fåne.

Det hände flera gånger under dagen!
Jag kom på att jag inte behövde ställa någon klocka imorgon!
..och då blev jag sådär glad igen!
:-)

Så jag nötte in det med jämna mellanrum högt och tydligt för min kollega mitt emot, varje gång jag kom på det!
När jag blev så där glad och plötsligt kom på att jag kan göra vad jag vill i 3,5 veckor framåt från och med imorgon.
Jag log med hela fäjset och lät väl lika lycklig varje gång:
-"DU, jag är leeedig imorgon!"

Stackarn..... jag tyckte att han blev mer och mer tystlåten och sjönk ner mer och mer i sin kontorsstol, vartefter dagen gick.
....jag fattar inte vad det beror på....
;-)

Fast det är klart, han kanske har bra minne och för honom räckte det att höra en gång.
Inte 12 gånger.
För mig var det som nytt varje gång och jag blev lika överraskad av mig själv och glad alla 12 gånger jag kom på det.
Att jag har semestern som står med öppna famnen och väntar in mig.

(Kära kollega, jag vet att du läser min blogg, och när du läser det här så har jag troligen inte klivit upp än, eller så såsar jag runt i pyjamasen med en kopp te eller ligger i soffan och zappar lite bland kanalerna och känner in semesterns första dag. No hard feelings, jag önskar dig en bra dag, och det är snart din tur att vara ledig. Kram på dig!)

Resten av dagen förflöt hur som helst i återkommande lyckorus, små stimm av glädje och förväntan när det kom över mig -
Jag är ledig!

Sensmoral: Människor med kort minne är oftare lyckliga!
(Ca 12 ggr oftare ;)


Nu lämnar vi jobbet och följer Ledighetens Flöde och ser var vi hamnar, me, myself and I
image126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback