Ior - mannen

Det här är Ior.

(Alltså samma namn som grå åsnan i Nalle Puh ni vet)

Sönerna kallar honom för Ior-mannen och
jycken för
Vilma-bruden om det var något oklart över det..

Ibland glömmer Ior att dra in tungan....
image67

Ior kom till mig genom en förfrågan av en väninna
som sa att Iors ägares närmaste anhörig var allergisk.
De skulle avliva honom annars.

Detta var ca 6-7 år sedan.
Jag är också allergisk ända sen tonåren, men visst...jaja,.*suck*

Man kan visst växa ifrån allergi.....

Får jag inte håren i ögonen så är det inga problem.
*ler lyckligt*

Hans första möte med Vilma,
som då var en ung och ivrig jycke,
var ett större antal timmar,
sittandes på ryggstödet på fåtöljen med ett dovt morrande
som även skrämde mig, vuxna mänschan...
Det tog ett dygn.

De är bästa vänner, Ior styr och Vilma tror att hon gör det.

Iors sovplats vid elementet
innan jag
råddade om i vardagsrummet...

image72


Men han hittar sina platser....

image73

Soffa eller fåtölj spelar ingen roll.....

image75


Han har sina ofrivilliga lekkamrater som tycks tilltala hans instinkter....
eller vems instinkter det är som tilltalas...

image78


Fint fokus....den blicken...

image79


Hur stilig får man vara och hur skrämmande kan man te sig för den stackars slingrande.....

image81

......ormrackaren...
fast han ser rätt säker ut där bakom gallret...

image83

Dagen efter att de hade lattjat så ringde min son mig på jobbet
och sa att katt-skrället hade hittat orm-eländet
på golvet under hyllan och nu höll de på att krafsa och grejade på varann.....
=O
Fast det var Röde Orms bruna fru, som hade smitit ut,
....hon är lite bitchigare än han den Röde som liksom är mer slö och trög....
Naturlagar?....
*flåt*

Så det var bara att akut-åka hem och styra upp lite.
Frid och fröjd.
image84

Varför dras katter till en, när man läser tidningen
eller sitter vid datorn och behöver båda händerna för att blogga?

image85

Jag älskar mina djur!

Det var bland djuren jag fann tryggheten som barn...
Jag vill att mina söner ska umgås med djur, det är hälsosamt...

så länge man inte är astmatiker...

som min iblandbo..

....bääd kombinäjschönn....

Kommentarer
Postat av: Nettan

Alltid lika roligt att läsa dina inlägg...
Ior är ju så söt... Men, ormarna tycker jag attd u kan sälja på blocket.... ;-)

2007-04-26 @ 15:44:51
Postat av: Anonym

Vilken intressant blogg Guns, tack för att du berättade om den, har även kollat in nettans

Kram N

2007-04-26 @ 16:22:00
Postat av: Gunzan

Kul att du tittade in N, min favvo är bloggen om 1/3 av livet...
;o

Nettan, mina ormar har ynglat av sig, ser ut om ett gäng O.B.
:/

2007-04-30 @ 20:11:54
Postat av: Nettan

Ojj, jag tror att jag måste komma på studoebesök för att få se hur det ser ut....

Jaså, du tror att du skrämde iväg Jehovas med allt ditt prat..... *hahah*
...kan ju ligga nåt i det...
(MEN; jag gillar ju ditt prat)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback