Vardagsrummets Process...

Vardagsrummet som jag bloggat om tidigare som mindre katastrof-område,
 och som varit mitt stora aber under lång tid.....
så att jag slutligen låtsades som att det inte ens fanns något i mitt hus,
.........att de helt missat det när huset byggdes runt -57, - men - vardagrummet har nu slutligen tagit form!

Det är mer funktionellt åtminstone...
med tanke på att jag har katt som hårar, hund som tappar sjok av hår och hud samt drar in smuts och sand och pinnar, (ormar finns också, se bild nr 2 men de skräpar inte)
en tonåring med kompisar som inte är pedanter och jag själv som inte heller är det.

Vill jag vara pedant eller vill jag vara lycklig?

Några bilder följer....

Här kommer man numer lätt ut på baksidan till mitt lilla "grönområde",
mot för innan då jag fick tråckla mig genom sofforna och ut.
Helt ok känns det att sitta där vid bordet och äta middag
eller spontanfika nybakta vaniljbullar i goda vänners lag.
image56


Här kommer man in i själva vardagsrummet 
till vänster hade vi vaniljbullsbordet (se bild ovan)
och till höger har vi sedermera den kvarvarande soffan och TV
(se ytterligare bild nedan).
image61


Soffan......och katten Ior.
Hans sovplats var precis där soffan står nu...
Nedanför fönstret, vid elementet...
Katter bestämmer...
image64


Och när man sitter i soffan så ser man TV, nygammal införskaffad 32tummare,
för att den förra 28tummaren överlåtits till tonårige sonen i planen för att Återta Vardagsrummet.
Och Vilma, *suck* som är som ett tuggummi på skon, hon är med överallt....
image59


Så ja!
*nöjd*
Det känns som att bara man tar sig för så tar det sig.....
Eller som jag brukar säga: "Långsamt kommer man längst"!
.................Fast ibland undrar jag om man inte skulle skynda sig lite mer emellanåt.....

Jag får fundera på det....

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ajj äm imprässd!
Två inlägg på EN dag! Tjejen, har du blivit bloggberoende? ;-)

Tycker att ditt vardagsrum blev mycket bättre...., luftigare och rymligare...
Bra jobbat! (förresten, har du satt ut ormarna på Blocket än? *retas*)
Nu när du har ångan uppe är det bara att ta tag i nästa rum... *fniss*
(fast de e klart, du har ju ett liv, barn, iblandbo, djur och en verksamhet att ta hand om oxå)

*öhhh*
Förresten, jag insåg att vi har ganska många rum hemma hos oss som jag låtsas inte finns...
Gillestugan, hallen och "skräprummet" (du-vet-där-allt-hamnar) är bara några jag kan nämna...

Postat av: Zassi

Hej hopp!!

Hittade hit via Nettan :) Japp, hon ovanför här...
Power Ball - du vet ;)
"fulbloggar" Jaa, alltså när jag sitter på jobbet, får-inte-använda-datorn-i-privat-bruk!
Vilken skillnad det blev på v-rummet, har ju klickat mig runt.. :)
Har oxå rum som "inte" finns :)

Tjingeling//Z

2007-04-10 @ 15:17:04
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Gunzan

Nettan:
Jora, blogg-beroendet är ett faktum! Ijm träppt, som de säger i Junsele eller hur det var. ;)
Det är underligt det där att det alltid finns nåt rum-där-allting-som-inte-har-en-speciell-plats-hamnar.

Zassi:
Kul att du hittat hittade hit, och att du vågade !! trots Nettans blogg om powerball *host*
Jag tycker det är underligt att man lixom aldrig blir riktig KLAR med hus och hem...

Liiite "fulbloggning" kan ju inte skada ;)


Ha det gott!
/Gunzan

2007-04-10 @ 22:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback