Små gläjdeämnen...

är också glädjeämnen, om man säger så....
Det ger chans till fler lyckliga stunder...iallafall så är det så i min värld....
*ler lyckligt*

Visserligen har jag kommit på att jag har en tendens till tvångstankar som omedvetet leder till stress....
det var det där med att jag har en drift att "feed-backa" till människor då de förgyllt min vardag med nåt de sagt eller gjort, och ofta utan att de själva egentligen är medvetna om det själva....och det kan ju bli lite stressigt  :O
Den här biten kom upp vid självrannsakan för att hitta
6 konstigheter om mig själv som jag skrev tidigare..

Nåväl, i förrgår, fredags, när jag föll ner i soffan och gick i mål efter (minst) en veckas högväxel.....
och jag och sonen satte oss ner i vardagsrummet -
min "iblandbo" kunde inte delta i denna både ögats, smaklökarnas och magens njutning,  pga den sanitära olägenhet inomhus som råder, såsom hundhår, damm och allt annat som blivit eftersatt under en tid -
ja, vi skulle iallafall till att avnjuta middagen som bestod av tacos, eller tortillas rättare sagt, mjuka bröd.... framför TV:n, minns inte vad det var för program, och .....och då seeeer jag denna fröjd för ögat som jag skapat i en handvändning - och tiden stannar upp och jag nästan snyftar av lycka!! Se så vackert!

Ett njutning i vardagen! En stunds lycka! Betrakta och gläds! Låt ögat vila i skönhet!
image27


 

Det blir nästan som en 3 i 1 -upplevelse!

Först ögats fröjd,...
sedan förväntan från smaklökarna ....
och slutligen den kompakta känslan av tillfredsställelse
 då detta landar i magtrakten och halv-coma inträder
med en lugnande stoppeffekt
och du handlöst faller tillbaka mot ryggstödet i soffan
 och med en enklel handrörelse knäpper upp knappen i byxan
och känner den totala Friheten
lägga sig som ett fluffigt täcke över dig.

Det är Lycka!

*ler fånigt igen med halvslutna ögon*


 


Kommentarer
Postat av: Nettan

Ååååååååhhhh!
*frestad*
Va smaskigt det ser ut!

Jaså minsann Gunzan...
Jag ser verkligen att du njuter i fulla drag av "din alldeles egna dag utan förpliktelser".... Du gör det alltså genom att sitta vid datorn och blogga... *skrattar å trillar av stolen*
NU är även DU fast i blogg-träsket!
(typ: jag ska bara skriva en "kort" blogg och titta runt lite å vips har flera timmar passerat..)

Postat av: Gunsan

Hahahah,jag det är lite skam över detta, men fanken va jag gillar det!!
Jag är fast, addictive, måste kanske ta kontakt med BA (Bloggers Anonymus)

Måste försöka lägga ner detta och ta itu med min AttGöraLista.... som jag för övrigt tänkte lägga ut här...
;)

2007-03-18 @ 15:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback