Start på dagen...

Alltså jag njuter i fulla drag av att vara min egen.
Jag menar att jag bestämmer själv över min tid.

Visserligen är det söndag idag, och jag ska börja jobba kl 14:00.
(Så vem försöker jag lura? :o)

Men iallafall, att vakna av mig själv strax innan 10, efter att ha snoozat ett tag och sen omedvetet stängt av mobilväckaren.
En väninna ringde strax efter att jag klivit upp och frågade om hon fick ta med
Vilma ut till Ramsele för hon skulle dit och besöka sina föräldrar.
-"Jajamän, det går så bra så!", och jag tog en liten snabb morgonrunda med jycken, innan väninnan kom inkörades på gården, och iväg det bar sen.

Så jag kokade min gröt i godan ro, jag iddes inte ens läsa något eller dra igång radion.
Det var bara "me, myself and I", lugnt och stilla.

Jag tycker det är så skönt på morgonen att bara få såsa omkring i Mig Själv, i Mina Egna Tankar och Min Egen Värld.
Inom kort så kommer ändå VardagsLivet att ramla över mig, med tider som ska passas, folk jag kommer möta, frågor som kommer ställas, beslut som ska tas, och de vanliga vardagsbestyren, TV, tidningar, information och då tonar Min Stilla Värld bort nånstans.....och får vänta till nästa tillfälle.
Nästa morgon.

Jag har verkligen njutit av dessa 5 veckor som jag gått skift. Jag har fått lediga förmiddagar, en hel del lediga vardagar men istället jobbat nätter, kvällar och några helger.
Att jag inte har någon koll på vilken veckodag det är eller om jag sovit på dagen eller natten, det har inte gjort mig något.
Jag har forskat på mig själv och resultaten kommer inom kort på bloggen.
;)

Ialla fall så är det här vardagslyx för mig, att sitta ute i solen med en kopp kaffe, höra fåglarna, se sommaren komma fram ur våren och det är 2 timmar kvar innan jag ska logga in på jobbet för en sittning till kl 22:00 ikväll.

Nu är det dags för en liten påtår......................*sträcker på mig och gäspar nöjd*

image265






Kommentarer
Postat av: Ulf

Egen tid är en lyx som få unnar sig. Jag håller med dig om att det är en njutning att andas, tänka och agera precis i den takt man vill själv. Mesta tiden är det alltid någon som tycker man borde gjort något annat och helst fortare.

2008-05-20 @ 20:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback