Tårar på kudden...

... att smärtan kan kännas så konkret!
Jag kunde inte sova inatt.
Huvudet värkte så jag trodde det skulle gå sönder.

Jag hade haft ett samtal med min iblandbo, ett sånt där samtal som behövs emellanåt, för att scanna av förhållandet....

Efter det åkte jag hem med den otvättade tvätten (felbokad tid i hans tvättstuga och min maskin är trasig).
Det var sent, men jag loggade in på datorn och gjorde räkningarna.
Jag fick lägga undar ett par räkningar, TV-licensen och en räkning från vårdcentralen.
Noll kronor att leva för.
Den här månaden också.

Försökte febrilt hitta något positivt i det...
Jag kände mig nöjd en liten stund med att jag faktiskt klarade av att betala de flesta räkningar med min
87,5% lön och arbetsgivarens bonus som blev lite mer.
Men efter ett par minuter ramlade verkligheten över mig som ett betongblock!
KRASCH!

Jag gjorde kväll och kröp ner under täcket och drog igång min avslappningsmusik....
men jag kunde inte sova när jag insåg...
att jag inte har pengar att betala fotot på min 18-åring som tar studenten om någon vecka.
Att jag inte kan köpa nån present till honom på avslutningen.
Att jag inte har något att köpa mat för när vi ska till Stockholm på ett sedan tidigare betalt seminarieum.
Att jag måsta låna pengar för att betala hotellet, som visserligen är väldigt billigt, men ändå...
Att jag inte kommer att få några pengar alls förrän till midsommar.
Att jag inte kommer ha råd att köpa foder till jycken, den där 15-kilossäcken för 399:- som är bra för hennes mage.
Hur ska jag få ihop till mat till mig och min 17-åring, under en månad?

Jag grät mig till sömns och kände mig som stans looser, och världens ensammaste mamma.

När klockan var 4:45 och jag fortfarande inte somnat, och huvudet bankade ännu och tårarna brände....
plus att jag bett ett antal gånger till Gud, både om Sinnesro så jag kunde få sova för att orka kliva upp när klockan skulle ringa,
och om vägledning att ta mig igenom det här, så somnade jag till slut....med en överenskommelse mellan Gud och mig att jag ringer och sjukanmäler mig från jobbet imorgon.

Jag har fortfarande huvudvärk och känner mig bakis...
(jag har inte druckit på 12 år, men minns nu hur en baksmälla kändes.)

Jag var till veterinären med Vilma för en stund sedan på en bokad tid, och hon fick antibiotika för en hudinflammation hon fått pga nedsatt immunförsvar för att hon äter cortison ständigt.
Jag blir lite ledsen och uppgiven igen för att jag inte kommer kunna ta ut medicinen förrän om en månad.

Och det är bara den 28:e idag.
Det är 27 dagar kvar att ta mig igenom.

Jag vet att det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt.

Men det dränerar mig på Kraft.....

Utmattad, på gränsen till total Uppgivenhet, försöker jag ändå leta efter min krage så jag kan rycka upp mig i den...
...som Mia Törnblom, skulle sagt.


Tack Gode Gud för de "verktyg" som du lagt ut överallt,
och den vägledning jag får
bara jag tittar runt lite och inte ger upp....

image96
Bild: Privat

...så kommer jag veta vilken väg jag ska ta...

..och klara de här 27 dagarna också....
fast en dag i taget.


Nu ska jag göra en budget för kommande pelletspallsinköp, amorteringar, elräkningar och vattenfakturor, hundmat i säck, presenter till kommande födelsedagar och tillställningar, veterinärbesök och bilverkstadskostnad, matinköp, och kanske en och annan hygienartikel....

Sen ska jag ta en Alvedon till och gå och lägga mig....

Kommentarer
Postat av: N

Du är duktig på att skriva och uttrycka dig, lider lite med dig.
Du vet "det är lättare att lida i tysthet när de andra vet om det", jag undrar vem det var som sa det.
Kram N

2007-05-29 @ 10:58:46
Postat av: N

Förresten, hur går det med din budget??
Lyckas du få ner några siffror så du ser hur det går?
Kram N

2007-05-29 @ 11:00:44
Postat av: Nettan igen...

Vet du vad....?
Jo, just idag är du 15 846 dagar gammal....

2007-05-29 @ 18:55:54
Postat av: Nettan igen...

Vet du vad....?
Jo, just idag är du 15 846 dagar gammal....

2007-05-29 @ 18:55:56
Postat av: Gunzan

Tack N!
Det känns lite utelämnande att skriva som det är... men samtidigt är det ju sant!
..och jag vet att det går över...
Jag är tacksam för att jag har så goa och underbara vänner, som lyfter mig!
En jobbarkompis kom hit på lunchen för hon hade läst min blogg och blev orolig. Vi drack te, pratade en stund,
och att ge och få en kram gör inte ont. *berörd* Tack för att du finns, A.
Och budgeten klar, och utvägar har öppnats för mig :) och det känns redan bättre.
Tack Nettan för att du påminner mig om dagarna jag har kvar, det är rätt precis hälften av de jag gjort av med... (se förra bloggen) ;)
Kram på er, mina vänner!
Jag är en rik människa! *ler filosofiskt*

2007-05-29 @ 23:36:52
Postat av: P

Jag är glad för din skull att du har så fina vänner!

2007-05-30 @ 02:15:37
Postat av: Gunzan

:-)

2007-05-31 @ 20:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback