Sambo eller singel...

...eller nånstans mittemellan?

Jag har ju nämnt min iblandbo (som bor hos mig ibland), några gånger tidigare i min blogg.
Jag skriver ju om mig och mitt liv, hur det ter sig från insidan av Mig Själv,
så......hur mycket "får" man skriva om andra, egentligen?

...............*funderar ordentligt en stund*.............

Mina husdjur har ju inte så mycket att säga till om,
och när det gäller tonåringarna så är de inte så intresserade av sina mödrars bloggar,
tycker jag mig ha utläst,
så de bryr sig inte alls (såvida jag inte lägger ut foton på dem).

Men....jag kan ju nämna att min iblandbo och jag har känt varann i drygt fyra år.
Under denna tiden så har vi aldrig flyttat ihop utan han har sin lägenhet ett stenkast från mitt hus.
(Sollefteå är en liten stad)

Från början så umgicks vi ofta, och vi gjorde saker tillsammans och det mesta var rätt enkelt.....
Då var vi nästan sambo, kan man säga. Han bodde här mestadels.


Men med tiden så blev
hunden sjuk......
och kattens päls är som katthår är: allergeniska.......

Huset är byggt på mitten av 50-talet av blåbetong (läs: radon)
men ett fläktsystem som är insatt för en 7-8 år sedan ska avhjälpa faror såsom lungcancer o.d.
Filtren ska bytas 2 ggr/år för att det ska vara funktionellt, och inte damma igen....
men där tror jag att jag missat lite i tidsuppfattning.
.......åsså är det trångt däruppe under taknocken där aggregatet sitter... och mörkt...och spindlar säkert.....


För övrigt tycker jag om att ha rent och fint omkring mig, men lyckas inte alltid....
en del har nog svårt att se mig som ordningsam......kanske ganska många.....

....så hund-och katthåren tävlar om att landa först på golvet,
och slåss med sand och annat utifrån,
från tassar och tonårsdojjor och dammråttor som tycks hitta hit på någon dag bara....
(beror det på den skeva tidsuppfattningen och de uteblivna filerbytena, tro?)

OCH DÅ KOMMER VI ALLTSÅ TILL DILEMMAT:

Min iblandbo, har astma!
Han har visst inga flimmerhår heller sedan han var liten....

Är han här i mitt ménageri mer än 2 dagar i följd så utvecklar han ett visslande och pipande ljud på både in- och utandning.
Inhalering av cortison, eller vad det är i den där vita burken som förs till munnen tillsammans med ett djupt andetag, är ett måste.
Sova med öppet fönster är det enda tänkbara för att underlätta andningen för honom och därmed nattsömnen.
Även mitt i vintern.

(Varför går det så mycket pellets? *skojade till det lite där*)

Nu har vi kommit fram till att vi ska träffas efter ett rullande schema -
2 dagar är han hos mig, och 2 dagar hemma hos sig.


Jag har funderat lite och jag tror det skulle vara bättre med fasta dagar istället....
så man vet vilka veckodagar som vi ska vara sambo på.
Lättare att planera och så.
Dammsugningen t.ex. och hundbaden.

Och även underlätta planeringen för mitt övriga liv, som singel.....fast ändå inte alltså....
typ, förälder, husägare, anställd, egenföretagare, karateutövare, "djurskötare", människa, kvinna, individ och en fantastisk varelse...


Ska ta upp det där med fasta dagar, med honom på nästa träff.

Det gäller att vara lösningsorienterad när problem uppstår.

Allting går att lösa...

*ler förståndigt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback