I backspegeln...

Det var ett tag sen jag bloggade...
Det har inte funnits varken Tid eller Kraft.... och nästan så att Lusten fattats också..
(och då är det illa! ;-)

Jag är så trött!!
Det har gått en vecka utan att jag riktigt vaknade upp när klockan ringde i måndags morse.....
och nu är det fredag...
Och så gick hela veckan på det sättet -
som i halv-dvala och en kamp att stå ut med ytterligare en dag till...
och en till......och en till.....
i väntan på att jag ska vakna och vara pigg!
....men icke!
Men imorgon!! Då är det lördag och sovmorgon.

Om jag tittar tillbaka......
Hur har det sett ut i mitt liv?

....................hmmmm.............



Nu kommer en tillbakablick håll i hatten för nu far vi!



Föddes för 43 år sedan.
Mor och far skilde sig när jag var 8.
Uppvuxen i en dysfunktionell familj.
Vi flyttade varannat år.
Bytte skola 5 gånger under grundskolan.

Gick ut gymnasiet och provade vuxenvärlden som unga människor gör...
Träffade mina barns far.
Jobbade i 4 år innan jag
..blev mor till två pojkar -88 och -90.

Vi flyttade från Stockholm till Norrland (läs:Sollefteå)
Vi separerade.
Vi hade gemensam vårdnad, varannan vecka.

Jag stressade.

Slutade med alkohol
Slutade röka.
Sa upp mig från mitt jobb.
Karenstid 3 månader utan pengar.
Överlever..
Slutade stressa.

Började om från Ruta 1.

Ströjobbade.
Barnen växer.
Byggde upp mig själv under några månader (läs: år).

Inledde en längre relation.
Flyttade några gånger inom stan, för att slutligen rota mig i ett hus.
Fast jobb.
Relationen upphör.

Tränar
karate.
Skaffar valp (Vilma)
Min mor flyttar till Norrland.

Arbetsgivaren köps upp av annan.
Stressar visst igen...
Går in i väggen.
Sjukskriven ett halvår.
Går i terapi.

Jobbar igen.
Omhändertar en avlivningshotad katt.
Arbetsgivaren konkursar.

Erbjuds deltidsjobb i affär.
Tar det och lever lugnt.
Ungdomarna växer och utvecklas.
Jag med.

Inleder en ny relation.
Söker heltidsjobb och får det.
Karate.
Hus.
Ungdomar.
Vänner.
Min mor flyttar tillbaka till Stockholm.

Äldste sonen flyttar till sin pappa.
Sorg över förlust och genomgår självrannsakan.
Kärlek.

Yngste sonen flyttar till mig.
Kärlek.

Livet är i Rörelse ständigt.....
Söker Balans i Livet...
(lite som att vindsurfa...övning ger färdighet...man hanterar det bättre.....)

Jag blir 40 år.
Vilma blir sjuk.
Efter 1 år av veterinärbesök vet vi-
bad 2 ggr/vecka, daglig cortison och Omega3 i maten.
Jobbar.
Försöker få till ekonomin.
Karate.
Hus.
Relation.
Ungdomar.

Arbetsgivaren köps upp av annan.
Det gamla byts ut mot nytt.
Jag dunkar pannan i väggen för 3:e gången.
Sjukskriven deltid under ett halvår. Drygt.


Arbetar med Mig Själv för att hitta tillbaka.
Karate.
Hus.
Relation.
Ungdomar.
....

*

Min sjuka hund mår bättre när hon bli omskött på ett bra sätt....

Detsamma gäller uppenbarligen mig också...





Så när jag tittar i min backspegel så är det kanke inte så konstigt att jag är trött ibland...

....för när jag mår bra så känner jag mig kraftfull och orkar mer, vill mer, lever mer..... tills kraften är slut.

Det är som att köra en bil utan tankmätare, jag får ingen förvarning om att det är på väg att slut.
Pang bom bara, så är det stopp!

Så det gäller att inte chansa utan se till att det finns bränsle hela tiden och inte tok-köra så man tappar koll på hur det ser ut i bränsle-tanken....

Efterklok finns det visst nåt som heter.....
är det det jag är nu.
Igen.



image92

Bild: Privat från Rotsidan-Höga Kusten









Kommentarer
Postat av: Tessa

BRA skrivet och intressant läsning, det ger några AHA-upplevelser och jag funderar när ska jag bli förklok i stället för efterklok? Kram på dej! Ps. titta in på en kopp java någon dag om du är nera på "da ciity"

Postat av: Gunzan

Tessa:
Ja visst skulle det var lättare om man var för-klok istället ;-)
Kul att du är inne o läser.. jag har inte läst eller bloggat på längen men jag VILL...och jag SKA.
Jag behöver det..

Tack, tar gärna en java med dig!
Ses!
=)

2007-05-12 @ 12:56:37
Postat av: Nettan

Tack så jättemycket för igår.....
Du var till stor hjälp!

*puss*

PS VÄLDIGT intressant läsning..., som påminner om vårt samtal häromdagen.. tänk va många blogg-uppslag man kan få vid trevliga möten..
Vi kanske måte ta en repris snart igen..

2007-05-13 @ 11:43:40
URL: http://nettans.blogg.se
Postat av: Gunzan

Ja, tack själv för förtroendet att få hjälpa till.
Absolut, fler repriser, möten och uppslag..

Puss!

2007-05-13 @ 15:48:26
Postat av: Tessa

Gunsan, kan inte du följa med Jea hit på lördagskväll? jag tänkte dra i hop ett gäng ROLIGA människor och bara vara här och sedan gå ut om man vill =)Hör av dig, du har väl mitt nummer? Eller säg till Jea så... ja det där fixar sig!

2007-05-13 @ 17:58:42
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Gunsan

Tessa, tack för inbjuden till Kul Människor, men tror du inte på attan att jag är i Stockholm över dagen?!
Seminarium som ska ta mig till höjderna ;-P

Puss o Kram och det går fler tåg.
:)

2007-05-14 @ 22:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback