Och så kom det lite tankar igen...InRealLife



Är på väg till sängen, men fastnade lite framför datorn.
Egentligen vet jag inte vad jag ska göra här, nu när jag inte längre har facebook.
Där var jag social, hängde med, satt i min "glaskupol" och visade "mina vänner" vad jag gjorde eller hur jag jag kände, och jag kunde titta in till deras "genomskinliga skal" för att få reda på vad de gjort, tänkte göra eller inte göra.

Faktum är att jag känner mig fri nu.
Fri att vara mig själv utan att "blotta mig" för andra.
Jag trodde jag skulle ha abstinens, men det hände inte. Det är som att jag fått tillbaka Mig Själv och min Integritet.

Jag blev mer och mer stressad, kände mig tvingad att logga in och "vara igång" i internet-flödet, av kommunikationen i form av bokstäver och ord, skrivna, via tangentbordet informera och dela med mig av mig och mitt. Ett bekvämt sätt att umgås med sina vänner, men ändå inte....

Jag klarade inte av det.
Jag mådde till slut inte bra av att vara "uppkopplad" all min vakna tid.
Det är en sak på jobbet att vara tillgänglig och nå-bar via telefon, mail och brev. Att vara uppdaterad med arbetsförändringar och nya direktiv och rutiner.

Men när klockan är 16:30 och jag går hem från jobbet, så vill jag inte känna tvånget att gå hem och logga in på facebook eller nåt annat "låtsas-ställe" och var nå-bar utan att vara när-varande.

Det är som med allting annat - balans och måtta.
Fixar jag inte det, så bort med det.



Det lilla och enkla är ofta det stora och värdefulla...

Det var lite tankefragment bara.....som kom fram...för att jag umgås lite mer med mig själv istället, IRL.
;-)


(bild: lille Wiggo vs datorn)





Kommentarer
Postat av: Nettan

Klokskap - som vanligt!!

2011-07-12 @ 07:43:24
Postat av: Gunsan

> Nettan: Tänk va fria de skulle ha varit innan det fanns internet, Spotify, mobil, MP3, Ipad, DVD, VHS, TV, radio, telefon...kortlekar, kottar och tändstickor... Oj, skenade visst iväg lite där. :)

2011-07-13 @ 21:30:32
Postat av: kalle johansson fb

tack så mycket för din kommentar... det värmer.. ha en underbar dag...

Postat av: Gunsan

> Kalle: Tack. Detsamma :)

2011-07-15 @ 07:59:10
Postat av: Lena

klickar like ;)

2011-08-12 @ 08:15:40
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback