Skrivet i sten, eller hud...


Mina tatueringar sitter strategiskt så att jag själv ska kunna se dem.
"We are One och Love is all"
har ett budskap till mig, eller mer som en påminnelse.

"We are One" är för mig den närvaro och uppmärksamhet jag vill ha i mina möten med mina medmänniskor. Ja egentligen allt i min omgivning, människor, djur, natur, händelser och rubbet!
Vi kommer från samma källa, när jag ser dig så ser jag även mig själv.
Om jag blir irriterad på dig så drabbar det mig, hänger jag upp mig på dig så kommer det tillbaka till mig.  Men gör jag gott mot dig, gör jag gott mot mig själv. Vi är alla en.

"Love is all", jag vad finns det att säga - Kärleken är allt!
Självklart!
Där kärlek finns, finns ingen rädsla. (Och tvärtom: där rädsla finns, finns ingen kärlek.)
Kärlek, glädje och ljus.

Ett litet barn i min omgivning,
"min lärare", som inte ens har ett språk ännu, men han Är Kärlek.  Jag är så tacksam och glad att han väckt upp mitt slumrande inre igen. Jag lär mig av honom. Go-unge! :)

* * *

En grej till, jag googlade på respektive mening.....
och jag blev glad och upprymd av "We are One"
och av "Love is all" fick jag gåshud
och fylldes av stor värme..(kvinnan som sjunger, ojoj!)

Jag har iallafall tatuerat in det här budskapet, och jag blir påmind varje dag:)



Min mentor Wiggo och jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback