Tossigt värre...



Lille Fridolf, katten som inte är som andra enligt en del som träffat honom,
har sina egna sätt när det gäller det mesta.

Man kan säga att han är rätt påhittig, det sitter inte fast och rigid och stel är han absolut inte,
och inte bara för att han är rag-doll-lealös,
utan för att han hela tiden skapar nya lösningar.

Han ska ha dricksvattnet i ett glas på diskbänken,
han lyfter på "silen" i duschen och dränker sina leksaksmöss där i vattnet,
han ska ligga i knä och gosa på morgonen, just när man slagit sig ner på toalettsistsen,
och apropå det -
han ser verkligen till städa efter sig då han varit på kattlådan.
Inte bara krafsar över lite sand, utan det är mer som att dölja rubbet!!
Lilla mattan jag hade på toa fick jag ta bort, annars täckte han lådan med den.

Droppen var ändå när han skulle ner med hela duschdraperiet -
då fick jag nog!


Visst är det bra med kreativitet, men det finns gränser!

I samma veva kom min kära väninna med en inflyttningspresent -
en kattlåda med lucka som tar bort lukt och allt, och som står i ett hörn i hallen,
så nu får jag ha min toalett ifred och han sin. Tack Catrin! :-)


Här är Fridolf under sin smöriga period.
klicka gärna på bilden, och länken för mer info om smörkatten.





Kommentarer
Postat av: Ewa

Trodde att det bara var Findus som var "konstig", häromdagen jagade han ett.... RÅDJUR!!

Knasiga men sööta är de, de små katterna..

2010-06-15 @ 18:54:45
Postat av: Gunsan

>Ewa: De förgyller verkligen tillvaron med sina knasigheter. Att de jagar möss och fåglar vet man väl, men rådjur!! asg

2010-06-16 @ 08:02:07
Postat av: Catrin

Ja, men han äääär ju väääldigt speciell, en helt fantastisk katt. Jag har träffat många katter, men han är någonting utöver det vanliga, en riktig hjärteknipare.

2010-06-16 @ 14:47:46
Postat av: Gunsan

< Catrin: Visst äääär det så? Han är lite...annarsch. Men ljuvlig! :)

2010-06-16 @ 14:57:07
Postat av: Lena

Har du sett han Maru, den Japanska katten. Verkar som om din Fridolf och han är lite same same liksom :P

http://www.youtube.com/user/Janel6302#p/a/f/0/zhNcIviPfBM

2010-06-17 @ 07:29:04
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Gunsan

> Lena: Hahahaha, men du har rätt! Lite så, same same...tokskrattar gott

:-D

2010-06-17 @ 09:11:50
Postat av: Tessa

Ja djuren kan... mer än man tror :-D och det är ju tur att de finns och förgyller ens dagar :)

2010-06-22 @ 13:59:36
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback