Vanlig vardag väntar...



Det är söndag och jag kommer på att nu är allt liksom som tillbaka till Ordningen.
Jul och nyår har passerat, likaså min födelsedag som också är en viktig högtid *fnissar*

Första hela arbetsveckan startar imorgon...
Jag är glad att jag mjukstartar i receptionen och inte behöver sitta i telefon.
Fast det skulle inte förvåna mig om det stänger repen imorgon för att det ringer så in i baljan så jag får sitta i telefon ändå. Jaja, det visar sig.

Jag har haft en bra dag idag.
Lång sovmorgon, klev upp när hungern väckte mig.
Sen har jag njutit av Glädjen i ett
Home-Make-Over:at hus och har liksom inte vetat riktigt vad jag ska göra med all ledig tid.  *fnittrar lyckligt*

Yngste sonen lassade in pelletssäckar och jag rågade behållaren ända upp och fick samtidigt lite friskvård på kuppen.
Ska se om det fortfarande går 2 säckar/dag eller om det är mer.
Jag har en himla skön värme inne. (3 säckar kan ju vara okej också..)

Sen hade jag en klippning (en kompis med klipp-kort kan man säga;)
och det blev en kaffe på det med mina ljuvliga bullar!
Oj, nu sa jag det själv! Whaow, va moget!
Måste vara för att jag fyllde 46 igår.
Jag kan liksom stå för mina fördelar eller hur man ska säga.

Efter lite dammsugning och en tvättmaskin och kvalitetstid med sonen så har jag ingen stress i mig.
Helt underbart!

Konstigt....Nytt år, Nytt blad, Ny-fikenhet och uppkavlade softa ärmar -
det känns gott!

Fick en underbar bok av syrran Ewa.
Läste första sidan igår och jag berördes:

Hitta hem till dig själv

Det kommer en tid
när du med glädje
hälsar dig själv när du kommer
hem till dig själv, till din spegel
och ni båda ler när ni välkomnar varandra...

(Jon Kabat-Zinn)

Det är nog så....
* ler *




Kommentarer
Postat av: Nettan

Jaså minsann..... , det serverades kaffe och bullar till kompisen med "klipp-kort"... *hmrpf*

...det sa han då inget om....

*int ä jag bitter int*

Postat av: Gunzan

Nettan: du får ju ändå inte ire fast jag har gjort dump-bullar hmfp

;)

2010-01-10 @ 20:16:00
Postat av: Nannis

Fina ord, och tänkvärda!

KRAM från Annapanna

2010-01-12 @ 22:34:46
URL: http://nannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback