Hur man gör sig själv glad...




Jo ställ till det för dig ett tag,
skjut fram disken och hoppa över dammsugningen ännu en dag.
Fundera på att ta bort julgranen och allt övriga som man dragit fram till julen,
men bara fundera, gör inget.

Glöm bort att handla hem det som behövs så det alltid saknas t.ex mjölk eller bröd.
Jobba mycket och intensivt och gärna övertid så du inte hinner med vardagsplocket.
Låt posten ligga kvar på köksbordet till nästa dag utan att öppna den,
och inbilla dig att sönerna kommer göra rent i kattlådan vilken stund som helst....

SEN - när det gått några dagar utan förändring - så bestämmer du dig för Åtgärd!

Du gör tidig helg från jobbet och lägger dig och sover i två timmar...
När klockan ringer så mickrar du nån rest ur det haltande kylskåpet
och sen....drar du igång alla projekt samtidigt!
(en del andra personligheter väljer att göra en sak i taget)

Granen åker ut, gardinerna ner och upp med de andra,
dukar på plats och disken körs (faktiskt spontant av ena grabben!)
och det fejas och putsas och donas och grejas

och vips.........

en Spontan Extreme Home-Makeover!

Jag blir så glad! Det är så fint!

Belönar mig själv med en kopp te i go-soffan, ljus som värmer kropp och själ
efter att jag sagt till grabbarna att "Nu ska vi hålla det så här fint!"

(fast jag tycker...mig känna igen....den meningen..tror jag sagt det förut. Många gånger... :O)



Kommentarer
Postat av: M

Hejsan!



Du får överföra struktur och disciplin till städning oxå för då kommer det att va städat för jämnan:)



Ha de gott

2010-01-09 @ 12:18:01
Postat av: Gunsan

M: Japp, det är mitt mål, känns hoppfullt :)

2010-01-09 @ 21:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback