Dagen innan...


Imorgon är det julafton.

Jag sitter i morgonrocken och har ätit risgrynsgröt. Douglas sover. Vi går nästan skift här hemma. Det gör inget. Tittade på termomtern och den visade nåt på -27 och jag blir alldeles fascinerad.

Jag är så glad över att bo i min härliga lägenhet. Varmt och gott och nära på nåt vis.

Ena katten ville gå ut, och när jag öppnade fönstret såg jag tre domherrar i trädet utanför. Det är nåt speciellt med domherrar. Jag släppte tveksamt ut katten, men det dröjde bara ett par minuter så hade han gjort sin morgontoalett och fåglarna satt kvar.

Det är dan före dopparedagen och jag ska snart ge mig ut i kylan för att hitta nåt paket till sönerna. De är stora nu, så det blir inget hysteriskt utan nåt bra-å-ha bara.

Sedan ska jag vara barnvakt åt min lille gudson
Wiggo.
Jag kan knappt bärga mig tills jag får träffa honom, den lille store Ljusbäraren.

God Jul där ute.
Stanna upp och andas lite med magen och se, alltså betrakta en stund....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback