Klarade Prövningen!



Ormen är hittad!!!
Jag har klarat prövningen som jag
bloggat om nyligt.

Jag är så glad och lycklig så det finns inte!!!
:D

Jo jag åkte ju upp till huset och försökte känna in var ormen kunde ha gömt sig.
Det är många skrymslen och vrår och ormen är smal och lättgömd.

Efter att ha packat bilen full för sista gången,
med skit, som skulle till tippen,
och sopat ur garaget och städat pannrummet,
och när jag slutligen ska baxa ut den stora tunga symaskinen från min mormor,
så ser jag att bakom den, mot väggen, så ligger ett vykort.
Jag tar upp det och vänder på det och det står med röda bokstäver:
Ta Det Lugnt

Jag såg det som ett tecken,
och stod som ett fån och log.
Jag kände ett lugn som kom över mig...

När jag låst huset for jag hem och duschade och gick ner till banken och affären gjordes upp.
Jag sa ingenting om ormen.
Fast de jag rådfrågat innan menade att jag måste göra det.
Men inte än, kände jag...

Såh....
Nu ikväll klockan 18:30 börjar jag rota bland flyttlådor här i hallen,
och lyfter på en tröja och där ligger ormen!!
Bruna Bitchen!

Jag blev så glad så jag visste inte vad jag skulle göra av mig!!
Jag lyfte ner henne i en påse och åkte iväg till djuraffären som hade öppet en halvtimme till.
Tajming.

Innehavaren sa glatt att han troligen hade en köpare till orm och terrarium.
De hade precis gått ut när jag kom in.
Han hade sagt till dem att troligen kommer det in orm till under kvällen.
Och det gjorde det!!
Bitch! :)

Jag la ner henne med Röde och han luktade på henne och sen uppvaktade han henne.
Det såg ut som att de dansade! (läs: åkte runt typ på varann i en väldans fart;)

Där stod jag och var våt i ögat och obeskrivligt lycklig!
Och kanske 1000:- rikare imorgon.

Jag tycker att jag ofta har flyt,
fast många andra ibland kan tycka att jag titt som har otur eller råkar ut för saker och ting..

Men jag har tillit,
jag släpper taget och litar på att Allt Kommer Ordna Sig.
Fast det kanske inte ser ut som det just för stunden...

Men återigen så har jag fått bekräftat att jag kan vara trygg.
Jag är tacksam att jag har övat min tillit.



Mina små vackra Röde och Bitch - jag är så otroligt glad och tacksam!




Kommentarer
Postat av: Nettan

Men-se-på-fan Guns!

kanske borde prova på det där med att släppa taget och ha tillit jag med!!

Jag tycker att du borde passa på att köpa en triss-lott, för nu har du verkligen flyt!

KRAM

2010-04-10 @ 08:31:00
Postat av: Carina

Det låter så himla kul att man kan bli överlycklig över att hitta en orm i en flyttlåda. Jag hade fått hjärtstillestånd :-D Härligt att allt ordnat sig i alla fall:-) Kram påre!!!!!

2010-04-10 @ 11:34:53
Postat av: Gunsan

Kram till er :-)

ler lyckligt fortfarande

2010-04-10 @ 14:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback