Prövningen!




Min Tillit, som jag bloggade om innan... prövas nu.
Jag var uppe i huset igår och städade ur, och letade orm.


Tilliten över bl.a att jag fått iväg ormar och terrarium till djuraffären igår,
dagen innan huset lämnas över till köparna,
som föll sig perfekt...
Men min Tillit prövas nu -
- jag upptäckte nämligen att det bara var Röde kvar och den ormen ligger och väntar på djuraffären nu
att hans bruna Bitch ska göra honom sällskap.

Men jag hittar henne inte i huset!

Jag höll på i huset till kl 2 inatt med att dammsuga och svabba nästan alla rum,
och putsade på både dörrlister och köksbänkar och badrumsgolvet,
med ögonen öppna efter ormen.
Men icke!

Jag satte klockan på 7 och klev upp och har nyss fikat.
Jag är lite illamående men fick i mig frukost.
Jag ska åka upp till huset nu och rafsa ihop tillbehören till terrariet
och sopa och svabba ur pannrummet och garaget.
Och be de Högre Krafterna om hjälp att plocka fram ormen.
Bitch.

VAD säger jag annars till de nya ägarna?
"-Här är nycklarna...eh, jo det var en sak till......."

VA?!
Vad ska jag säga??
Kan de ångra husköpet?

Jag tar på mig Modet och lockar fram Tilliten och ger mig av till huset och dyker in i Dagen.
Det som sker, det sker....

Håll tummarna för mig, snälla...


De små liven...



Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Himmel vilken nervpress för dig, jag hoppas innerligt att det fixar sig.

Postat av: Sarah

men, är det nte typiskt att hon inte kunde hålla sig i skinnet nudå!! Är huset helt tomt? Då måste hon ju vara där nånstans om hon inte fått för sig att krypa utomhus??

Bakom element där det är varmt??

Lycka till i sökandet...

Kram!

2010-04-07 @ 21:19:10
URL: http://www.ylvinger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback