Katten som skriker åt kvinnan



Jaha, då har jag nästan gått i mål med gamla ute
katten I-or
som suttit inne i en månad sen vi flyttade till lägenheten.
I tre dagar nu så har han fått gått ut.
Han kommer tillbaka efter sina utflykter
men måste lyftas in genom fönstret.

Jag ska försöka hitta en bättre stege.
Han fattar inte grejen med plankan utanför.

Men nu har lill-fräsen Fridolf, 10 månader,
fattat att han missar nåt.

Han är jättesöt när han "pratar" och smågnisslar och jamar i vanliga fall....
men inte när han tittar på mig och skriker som värsta mars-katten!

Förbannat!
Han är ju en blandning av burma och ragdoll
och de som träffat honom tycker att han inte riktigt är....
..som andra katter.

Han är riktigt klantig, går lite ostadigt och snubblar
och har allmänt dålig koll på sig själv.
Misstänker att han inte skulle klara 5 minuter utan att ställa till det för sig..

Men....att han ska sitta på insidan av fönsterbrädan och skrika
värre än ett misshandlat barn i värsta skräckfilmen,
och lyssna på det ljudet i 15-20 år!!

Näe,
så har jag nu ändrat mig och det får nog bli en utekatt av Fridolf också.

Vi får se hur det går...






Kommentarer
Postat av: Catrin

Öh....vill han bli tvättad???

2010-04-18 @ 14:26:22
Postat av: catrin

Kul att ormarna får det bra och gör nytta :)

2010-04-18 @ 14:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback