Kvinnan som talar med katter...



Jag har hoppats att katten I-or skulle kunna bli en innekatt
och nu har det gått rätt precis en månad som han varit det.
För lille Fridolf är allt okej..

Men.....igår tittade I-or på mig länge, han höll fast blicken
och jag hörde mig själv säga:
"-Jag looovar I-or att du ska få gå ut imorgon...
...men då får du banne mig komma in sen också"
Så kommunicerade vi ett tag via stirr-metoden.

Jag fick en känsla av att om han inte får gå ut,
så kommer han deppa ihop, bli sjuk och dö.

Hans ansikte såg annorlunda ut och ögonfärgen var blek...
...och det sätt han kommunicerade med mig gjorde mig lite fundersam...

Så idag när jag kom hem från jobbet så mötte han mig i dörren...
- vilket han inte brukar göra utan det är Fridolf som sköter välkomstkommittén -
...så en överenskommelse är en överenskommelse, klart han skulle få gå ut.

Utan balkong och lite högre än på nedre plan så lyckades jag snickra ihop nån form av stege
av en bräda/hylla och några blyertspennor som steg...jaja..det såg bra ut.

Jag hivade ut den vid vardagsrumsfönstret, och den försvann.
Den var visst lite för kort, *s*

Så jag drog iväg på jakt efter nåt annat och lyckades med grannens hjälp igen
vid mitt f.d. hus hitta en jätteplanka som jag trixade in i bilen med hälften utanför.

Iväg ner på stan och smög (?) bort den under fönstret och klämde fast den vid brandstegen.

I-or var lycklig, försiktig men lycklig!

En kväll i mörker och +2 grader som denna
har jag väl aldrig promenerat runt så mycket som jag gjort nu.
Ropandes och fixandes och släpat ut lill-Fridolf i koppel
han jamade och levde om när hans idol I-or inte var hos honom.
(Fridolf skulle nog bryta både ben och svans i nån buske eller trottoar om han var lös)

Hur det än var så när jag nyss tittade ut så sitter han här utanför!
I-or!!
Han gjorde som vi kom överens om - han kom tillbaka!
Ett par timmar senare :)
*ler moderligt*

Fast jag fick gå ut och runt, för att lyfta in honom....den där plank-lösningen var inte nån höjdare...
Får se vad jag hittar på för nåt alternativ imorgon.

Nu ska vi sussa gott, nöjda över framsteg och utveckling.


Min 9-årige utekatt I-or.


Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jag riktigt känner hur lycklig han blev över att få gå ut :-)

Postat av: Sarah

Kloka I-or!! :-)

2010-04-16 @ 21:39:47
URL: http://ylvinger.se
Postat av: beciell

Aww, då blev han glad. Alla passar ju inte till innekatter.. min exitoc Tea har dock aldrig klagat och hon skulle nog inte överleva ut särskilt länge ;P Hon är liten till växten och klarar inte ens av att snäsa till mot min chihuahua när denne går henne på nerverna..

2010-04-16 @ 21:57:19
URL: http://beciell.blogg.se/
Postat av: Katia

Hej, tänkte bara kika in och önska dig en trevlig fortsättning på helgen.

Kram:)

2010-04-16 @ 22:11:37
URL: http://newstar.blogg.se/
Postat av: paulina♥

hejsan :) är allt bra med dig ?

2010-04-16 @ 22:13:55
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: robinhood.

Hejsan, förlåt för att jag frågar skickar nämligen detta meddelande till lite olika bloggare då jag skulle vilja har eran åsikt om ett par örhängen jag har hittat på en sida där jag köper smycken och så, vad tycker du om detta par örhängen som är ett par cigg som hänger i öronen?

( har länkat inlägget där man skriver in bloggadressen )



kramar!. :>

Postat av: two olsson sisters

haham men gud så söt^^ Verkligen:D

Allt bra med dig?:D//Emma.

2010-04-16 @ 22:46:43
URL: http://www.twoolssonsisters.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback