Måsta man mata duvorna?

Är det är dags?

Visserligen så har jag kanske fyllt
medelålder nu, men jag är inte pensionär!

Häromdagen hade jag varit ute på lunchen och gjort några ärenden,
och tillbaka till jobbet sen -som för övrigt ligger vackert beläget alldeles bredvid Ångermanälven -
så kastar sig ett gäng duvor över mig, som om jag såg ut som att jag skulle mata dem?!!

Jag blev nästan lite förnärmad.

Hur kan de veta??
 

Duvorna, eller ja.. det var nog mest änder, men ändå!

Fast....
- om jag ska vara riktigt ärlig -
...så måste jag erkänna att jag faktiskt i mitt huvud märkte av en tanke....
....om att de stackars liven kanske skulle behöva någon brödbit så här i vinterkylan.

Och en annan sak, när jag ändå är inne på det här....jag och en kollega på jobbet och vi har diskuterat lite grann detta med att broddar faktiskt är en billig sjukförsäkring.
=I

Är jag där!?

Är det så här det går till???

*stirrar skräckslaget rakt ut i tomma intet*

Det smyger på en, utan att man märker det!
Rutiner och vanor som tillhör tantvarnings-syndromen!

*svimmar*





Kommentarer
Postat av: Sarah

Du är utmanad i min blogg!!! :-)

Postat av: Lena

Nä det är inte tantvarning. Det är bara bevis på att man har fått ett sundare förnuft och fattat livets mening att man ska vara försiktig, för DÅ man blir tant vill man inte ha ont pga att man har ramlat och slagit sönder både ben och armar ;)

2009-01-15 @ 08:02:26
URL: http://lena.nerdlabs.org/blog
Postat av: Tessa

Japp Gunzan nu är det dags... själv är jag endast 38 så jag lutar mig lugnt tillbaka retas

2009-01-15 @ 08:13:30
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Gunzan

Sarah: jag saknar dig på jobbet!

Lena: Du har så rätt! TACK! ;D

Tessa: Snart är du här också, så luta medan du kan skojar

2009-01-19 @ 22:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback