Tillfrisknande tar tid...

....om det så handlar om att repa sig efter en monster-influensa eller om det handlar om att frigöra sig från "gamla beteenden".

 Då jag var till läkaren sist så nämnde jag att min son minsann haft hosta länge men knappt nån feber så varför var jag så illa däran?!
 Han informerade mig vänligt att det tar längre tid för äldre att friska på sig.

Den kommentaren visste var den tog.

När det gäller att släppa ifrån sig gamla dysfunktionella beteenden man fått med sig i bagaget från Resan genom Livet, så inbillar jag mig en kort stund att det också tar längre tid för äldre.

Fast det har nog mer att göra med när man börjar titta på de bitarna, och accepterar att det finns något att åtgärda.

Så det har nog inte med åldern att göra, utan mer med viljan att förändra....

Det var ju skönt.....

:o
 
Känns som att det kommer att komma en fortsättning på det senare temat....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback