I brasans sken...

Jag satt med en väninna och drack te häromsistens, och ofta står TV:n och går fast man inte tittar. Känner ni igen det?
Jag skojade till det och satte istället in CD:n "Brasan", och det var preciiis som en härligt eld som knastrade och levde om.  Det är ju ganska vintrigt och kallt nu, så det här kändes riktigt gammeldags och skönt.
Lite magiskt faktiskt....

Efter en stund kom katten I-or in i vardagsrummet, gled upp på en liten pall nära TV:n och la sig som en boll.
Han har aldrig legat på den pallen tidigare, och vistas överhuvudtaget väldigt sällan i vardagsrummet.
Men nu kröp han ihop där och värmde och gonade sig i brasans sken......?!



Då ställer jag mig frågan:
I-or som aldrig sett en brasa -
vad var det för nedärvt i honom som gjorde att han trodde han kunde värma sig vid brasan
som kom från TV:n och inte gav ifrån sig någon som helst värme, förutom inspelat knaster?
Jag blev riktigt förundrad!
Jag skulle verkligen vilja veta hur det hänger ihop!

Har inte "spelat" skivan något mer, och han har inte heller varit i rummet sen dess.


I-or-mannen.

Kommentarer
Postat av: Alex

Åhhhhh, jag vill oxå komma o dricka te framför brasan din någon dag :-) lät så mysigt nu i den bistra kylan...

Kraaaaam

2009-02-20 @ 08:43:30
Postat av: M

Hej Guns.Va kul att du är frisk igen, syns till veckan.

2009-02-21 @ 15:13:13
Postat av: Gunzan

Hör av dig Alex, så tar vi en te med brasa :)

Japp M, vi syns till veckan. :)

2009-02-26 @ 12:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback