Tre bollar i luften..

Jag har försökt komma till skott att blogga länge, känns det som...
alltså göra någon slags bokslut...
eller i alla fall vecko-avslut.

Det är bra för mig att göra det -
så jag ser var jag är,
vad jag gjort och vad som hänt,
...för att ta ut riktningen för imorgon och kommande vecka.....
Typ....

En dag i taget....

Min iblandbo var på bio med några vänner, i en närbelägen...by...Långsele,
min hemmavarande son med vänner var på samma film fast här i city...metropol Sollefteå....

...och själv var jag fruktansvärt trött och tänkte softa runt i min egen takt 
i mitt eget hus
bland mina egna grejer som jag behövde städa och plocka med
i min egen takt
på mitt eget sätt.....

Efter att först gått en långrunda med Bruden, jycken, så stannade jag kvar ute och krattade lite på framsidan...
efter ett halvgjort jobb där, så gick jag in och tog tag i Det Svåra, mitt "datarum" som aldrig blir klart och rensat...

men...som tur var så ringde mina kära vänner på
Tvärvägen och någon  minut senare satt jag i deras soffa och drack kaffe....
Mycket trevligt.
Det är viktigt med vänner och samkväm...

Hur det än är så har jag känt att jag måste backa tillbaka från aktiviteter och åtaganden en aning och återta kontakten med Mig Själv.
Igen....

Jag köpte jonglerbollar för ett tag sedan för det sägs att minnet kan bli bättre,
och som min omgivning noterat så har jag tappat en del av den varan,
så jag tänkte bättra på kopplingarna i hjärnbarken med hjälp av dessa bollar.

Det var svårt.

Min son lärde sig det själv under en eftermiddag.

Sedan lärde han mig det....
fast det tog längre tid för mig...
jag får bara till två bollar och den tredje skjuter rätt fram i en rak linje från kroppen...

Han är duktig på att lära ut, utan hans instruktioner hade jag inte fått upp ens de två första bollarna och fångat upp dem....
Jag är riktigt imponerad av hur pedagogisk han är!!

Vilma Bruden tycker det är kul med bollar och en har det gått hål i så nu ligger jonglerandet på is ett tag.

image91

Min son håller nu på att lära mig moon-walk-a (läs: moon-wåka).


Nån gång hörde jag nån som sa nåt så dumt som att "ungar inte kan lära vuxna nåt"?!
Va?!

Det finns ingen sanning i det.



Kommentarer
Postat av: Tessa

Hallåij, den som sa att ungar inte kan lära sina föräldrar något har nog aldrig varit i kontakt med ungdomar... jag lär mig STÄNDIGT nya och BRA saker (oftast) av mina skithögar till snorungar ;-)

Postat av: Gunsan

Det är SÅ sant!
:P

2007-05-17 @ 12:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback