Utmanad - här följer 6 konstigheter om mig..

Sånt här gillar jag!
Det får en att tänka efter, rannsaka sig själv och titta inåt och se om man hittar nåt...
Jag har blivit utmanad av
Nettan - tackar!
=)


REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information:

***************

Ok, då kör vi:

1. "Russinfingrar" som man får när man legat för länge i badkaret, är en ren fasa! Jag har händerna över vattenytan eller upplagda på badkarskanten när jag badar.

2. ....*tänker...-ett dygn senare*....
Jag har en drift i mig att vid långkörningar så vill jag alltid köra förbi den som i mitt synfält ligger först.
Någon gammal tävlingsinstinkt, antar jag....

3. Om någon förgyllt min dag på ett eller annat sätt så är det som att jag har ett behov av att tala om det för den personen.............
Det är nästan en tvångstanke tror jag, för jag blir rätt glad och tacksam för rätt små saker.....rätt ofta.....
och det kan ju vara lite jobbigt att ha koll, och hinna tacka alla ....(måste ta och kika på de här bitarna tror jag....)

4. Jag undviker att läsa tidningar och se på nyheterna för ingående,
för jag vill inte ta in allt elände som basuneras ut. .......................
....utan jag väljer att vara en lycklig människa som tror på glädjen och det goda som också finns här.

5. Maskar som krypit upp på asfalten när det regnar, riskerar ju att torka i solen sen,
så jag brukar ha ett fullt sjå att lyfta bort alla stackars halvtorra maskar till gräset och jorden vid sidan av...
Det har faktiskt hänt att jag spottat på backen och geggat runt med masken för att rädda den från att torka ut.....
Min sambo tycker att det är lite onormalt att göra så....

6. Jag har en tendens vänta ut blommorna hemma,  innan jag vattnar dem.....
Och precis när de håller på att sloka som värst eller bladen krymper ihop,
DÅÅÅ tar jag fram kannan.
Det är som att jag inte vill ge dem nåt vatten förrän jag SER att de behöver det........
som att det är en onödig handling annars.
Vilken elak människa jag är.... fast det jämnar ju ut sig på maskarna....


***********



Ja, det var de 6 konstigheter jag kom på efter väldigt lång betänketid.
Det finns säkert fler.
Jag upptäckte att jag hade en hel gigantisk förnekelsedimma över mig när det gällde att leta upp underligheter .......................som för mig verkar fullständigt normala.
Så stundvis fick jag faktiskt för mig att jag är rätt normal och o-konstig...... men det har gått över nu.

Jag ska utmana några stycken enligt reglerna.....men då jag är rätt ny i blogg-branchen så ska jag fundera ett dygn på vilka jag känner som bloggar.....

Trött men nöjd med ovanstående utmaning.
Sängdax. *gäsp*


Kommentarer
Postat av: Nettan

Helt UNDERBART! *kiknar av skratt*
Jag VISSTE att du skulle lyckas med att få ihop (minst) 6 konstigheter......, det är liksom den Gunzan jag känner... *ler*
Å dessutom är det ju så skönt att jag slipper vara ensam med dessa egendomligheter...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback