Mitt Vardagsrum i Process

Jag har äntligen tagit itu med min kraftdränerare!
Mitt vardagsrum!

Det har mer och mer rasat, tappat formen, upphört att fylla sin funktion som vardagsrum
och  idag när jag satt på toaletten (jag får ofta insikter där),
så förstod jag att jag BEHÖVER ta itu med det för att må bra!....

Det som också fick mig att ta tag i det var att min "iblandbo" hade fått en del möbler av en släkting så nu skulle han hem och möblera!
! ! ! ! ! !
Han skulle hem och möblera!
.....Då måste jag ju också kunna göra det utan att känna att jag håller på med ett gigantiskt, oöverstigligt projekt.....
Kan han så måste det ju var legalt även för mig?........

I min värld så blir det en väldig massa merjobb när jag sätter igång med såna här större projekt..*rädd*
och fasan över att jag kanske aldrig nånsin får det iordning igen, gör att jag ofta bara har det i tanken...
och det är DET som dränerar mig på Kraft!

*ler moget och insiktsfullt*


Nu har jag hållt på några timmar och "skapat" och här kommer några moments.....


 

Soffan har åkt ut - ramen på ryggsidan har knäckts och skrapat sönder väggen - se nästa bild....
image29


Här är väggen i vardagsrummet där soff-eländet stod...
image30

Här stod sofforna och bordet men nu har jag alltså gjort en rokad,
dvs bytt sida på allt...
bokhyllan har inte hittat sin plats ännu...
och allt tjafs som står på pianot och bordet
och lite här och där---
hjääälp!! =O
image31

Här står TV:n och soffan nu,
det är ju bara en soffa kvar då den andra står mot väggen ute,
vid pelletsen,
 ...i väntan på en resa till sopstationen..
image32


xBox och ett antal handkontroller...
sonen och hans vänner har tagit över vardagsrummet....*gaaah*
MITT vardagsrum....
image33



Här ska det väl rätta till sig hade jag tänkt...
Matsalsbordet är ju på plats iallafall...
och katten har tagit sig plats...
men skapar-andan har lagt sig
för ögonblicket....
så vi får se vad som sker...
image38


Här är liksom mitt nya vardagsrum.... *snyft*....
Nu blev det så där.... otäckt   =O
och känslan av att
"jag kommer
ALLLLLLDRIG
att få till det!!"
Hmmm....där ormarna står till vänster i bild,
där kommer jag troligen att placera bokhyllan
som fanns på bild ovanför här,
på pianobilden däruppe.......
image39
Och för den observante ser vi att här är fortfarande inte blåa gardinerna uppsatta...
(jmf tidigare bilder..)

Nu blir det paus för en titt hos våra kära vänner som visst hade mat på gång...
(min iblandbo och jag som möblerat på varsitt håll
är nog lite hungriga kan jag tänka...*knorr*)

En fågel kvittrade om att våra vänner med maten,
även ev. har en TV att sälja...
Hmmm........................lägger kanske ett bud
...så min son kan skapa sig en egen miljö i SITT rum med xBox
eller tvillingkortet för att där kunna se TV istället.....

Slutresultat kommer i Designa mitt Vardagsrum...

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ojojoj!
Duktigt...
Har hört att LOC är rackars bra, tur att du har det i din ägo...

Kramis
Jeanette

Postat av: Gunsan

*generad* tog bort det.... kändes som att jag vill inte att fler ska få nys om´et ;P
Håll tacosen varm, vi kommer!!!!

2007-03-24 @ 19:17:25
Postat av: Iblandbo´n

Ser bra ut, bara att spotta i nävarna och fortsätta ;)

2007-03-24 @ 22:33:36
Postat av: Gunsan

Haha, jajamän, jag hoppas det ska kännas bättre efter det här!
Du får komma hit sen och titta "lajv" lixom.
;P

2007-03-24 @ 22:45:54
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: Nettan

Inne och tittar om det hänt nåt...
..men, icke! ;-)
Nåja, jag får väl ge mig till tåls, du har ju trots allt ett företag, en familj och ett jobb att sköta...

2007-03-27 @ 15:52:23
URL: http://nettans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback