Människo-Kärlek...

Jag blir så glad när jag ser Kärleken runt mig...
Medmänniskor som värmer mitt hjärta....


Jag hade en rätt vanlig dag på jobbet... 
...ett plus var ett det var fredag......ett minus var att det var den 13:e....
Inte för att jag är speciellt skrockfull eller så, men jag noterade det...

När drygt halva dagen rullat på, så där som de brukar,
så fick jag ett mycket otrevligt kundsamtal -
som kändes som att passera en o-övervakad järnvägsövergång till fots och X2000 plötsligt skulle dyka upp från ingenstans och bara forcera rätt över hela ens varelse....

Jag försökte hantera situationen, men kraften var för stor, och jag knäckte som en fura under Stormen Per...

Det är jobbigt när sånt händer bland folk, man tappar kontrollen, blir skamfylld och man vill bara fly med gråten i halsen....

Hur det nu var så greppade jag min jacka och väska och mumlade ett  halv-kvävt snyftande till min kollega att "jag drar"...
...

Väl ute kom hon ifatt och stannade upp mig, min kära kollega, och jag är Tacksam för det hon gjorde.
Hon pratade med mig
och hjälpte mig att knuffa ut Kunden ur mitt huvud
som höll på att hyra in sig där, som
Mia Törnblom säger
(när man tillåter någon att flytta in i huvudet på en och förstöra ens dag, och de som hyr vet inte ens om det....).

Så vi gick in igen, hon hämtade en kopp kaffe, ett äpple och snorpapper *ler*
och sen jag satt i administrativt arbete de sista timmarna innan jag skulle gå hem och göra helg.

Jag blir varm i hjärtat av den kärlek som finns....
Människan är god.

Jag hade ett (1) möte med en otrevlig människa som krossade mig en stund....
Men jag mötte en hel folkmassa med underbara människor under denna dag, fredag den 13:e.

Min kollega som brydde sig,
ett antal till som stöttade, gav en kram, skickade ett msn, och som log förstående....


Och så hade jag tidigare på dagen en mycket givande lunch-date med en väninna.....
.....och jag har goa kollegor som svarade på mitt mail senare,
om  "bildskärm köpes, minst 17" för att jag inte ska få abstinens i helgen.... ;-)

Hmmm.....

Jag måste säga att det är bra att små "trauman" händer, så man kan jämföra och se.....
vad man faktiskt har att vara tacksam över.


Det är en fantastisk känsla att återupptäcka gång på gång i olika sammanhang....
Kärleken till mina medmänniskor!

Den finns där hela tiden!!




image65

Bild: www.suntliv.nu


 


Kommentarer
Postat av: Sussie i Märsta

Kram Gunilla från Micke och Sussie. Vi ses. :)

2007-04-14 @ 20:40:46
Postat av: Nettan

You are the best! ;-)
Kärlek från mig till dig!

Postat av: Gunzan

Micke och Sussie!!
=)
Kram till er med!
Ja, vi ses!
:)

2007-04-15 @ 12:35:21
Postat av: Gunzan

Love Ya, Nettan!
;D

2007-04-15 @ 12:37:31
Postat av: Annette

Jag ville bara säga att jag tycker om dig och att jag tycker att du är otroligt stark!!
Du fixar mer än vad du tror!
Sköt om dig,gumms//Kram Annette

2007-04-16 @ 21:21:11
Postat av: Zassi

Underbart!! Dom säger att man behöver 10 positiva upplevelser/ord för 1 negativ händelse/ord. Och det stämmer nog riktigt bra, av nån anledning så fastnar det "onda" mycket lättare :(
Vilken tur att du har så goa arbetskamrater :)

Ha en skön tisdag//Z

2007-04-17 @ 07:58:54
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback