Sjukstuga...


Då blev det ett veterinärbesök ändå. Det blev ett bakslag på tillfrisknandet i söndagskväll då jag skulle rengöra Fridolfs sår. Han skrek till och slängde sig bakåt och snurrade runt som en krokodil gör när de dränker sitt byte.
Japp,  det var puss och gonatt och på morgonen ringde jag veterinären om och om igen tills jag efter en timme kom fram mellan upptaget-tonerna. Berättade läget och fick en tid på eftermiddagen.

Jag baxade in sjuklingen i kattburen,
kånkade iväg med den till lånad bil och vips var vi på plats.

De bedövade honom, men fick göra om det en gång till, då han vägde mer än de trodde (6,5 kg). Sen fluffade han in i dimman och jag gick ut och väntade i sommarvädret. En kvart senare fick jag hämta honom och jag kände mitt hjärta svämma över av medlidande över det jag såg där på bordet - det var två sår till!! som hade varat ordentligt - de hade jag inte sett!!!

De hade rakat, spolat rent och satt på honom en större tratt än den jag hade. Så han INTE kommer åt att slicka.
Antibiotika fick jag recept på som jag hämtade ut igår.

Han är redan en gladare katt.

Här är rapport:


6,5 kg katt på väg in i dimman.



Utfläkt och sovandes efter åtgärderna.



Mattes hjärta blödde för sjuklingen, och öppnade dörren till sovrummet under en tid.



Rätt okej på bana och livskraften är på väg tillbaka.


Vänner gör livet lättare när man är lite risig.



"Spelar ingen roll att du ser kul ut med tratt, jag tycker om dig ändå", ser det ut som Sajko tänker.


För otymplig för att hoppa upp på diskbänken för att dricka så matte får assistera med vattanglaset på golvet istället.

Lill-Fridolf.
<3


Nu återstår bara det lilla traumat att få i honom medicinen i dagarna åtta.
Igår blev det tvånginlindning i handuk och karatekollega som hjälpte till att tvinga ner tabletten i mun.
Ett och annat rivsår har jag på armarna, men vad gör man inte.
Tror jag ska prova mosa tabletterna, blanda i messmör och smeta på tassen. Ett hett tips från kollega inom veterinärbranchen.




Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Gullplutt Fridolf, lillstackarn, hoppas att han blir snabbt friskt nu.

HA! När jag skulle ge Jacqueline medicin så fick jag också tipset att mosa tabletten och ha den i margarin (Jacqueline gillade margarin) och stryka det på hennes tass. Sagt och gjort jag gjorde det, hon tittade på mig, smakade lite försiktigt på det, kollade in mig igen, gick iväg till sängen och strök av tassen på överkastet och kollade in mig igen och gick sedan förnärmat sin väg :-D

Postat av: Carina

Stackars Fritte, han såg ju ut som en schweizer-ost under pälsen stackarn, undrar vad/vem han råkat ut för? Skönt att han är på bättringsvägen i alla fall, klappa om honom från mig :-) Kramis!!

2012-05-16 @ 18:46:44
Postat av: Catrin

Usch, jobbigt men nödvändigt att få gå till veterinären. Kommer att bli bra, men INNAN det blir det måste stackarn få känna på livets hårda skola. Jädrans katt som har slagits med honom. Tur att kattvännen finns och kattmorsan =)

2012-05-17 @ 10:40:47
Postat av: Gunsan

Katrin: Hahaha, vilken skön kisse!



Carina: Ja, han har blivit klappad och gosad med och är på bättringsvägen nu :)



Catrin: Japp, Fritte har familjen omkring sig ;-)

2012-05-21 @ 13:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback