Katt i tratt


Fridolf har råkat ut för nåt brutalt överfall av hund? Elaka skator? Ligister med luftpistol?
 Och han som knappt är ute ens!

Han var svullen ett tag och när det lagt sig så ploppade det ena såret upp efter det andra.
Vi är uppe i 4-5 stycken nu.

Veterinär - inte veterinär?
Blir han bättre - sämre?
Såren läker - såren vätskar sig..
På med tratten på natten - på morgonen är den borta.
Och såren han inte ska slicka på, är således finslickade.
Då han lyckats behålla tratten på hela natten, så har han ibland ändå sett ut om en vattenkammad skolpojke.
Jag tror att lille Sajko haft vänligheten att hjälpa till.

Jag sköljer med koksaltlösning och gullar med honom.

Katter har bra läkkött. Och nio liv. Jag hoppas att han snart är på bana.





Lite tyck-synd-om-mig-blick tycker jag att man kan notera...










Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Stackars lille Fridolf. Jag hade susat iväg till en veterinär om några av mina missar som jag har haft hade råkat illa ut

Postat av: Carina

Har mejlat ett tips till dig :-)



Kramis!!!

2012-05-11 @ 18:39:14
Postat av: Gunsan

Fritte var på bättringsvägen, koksalt och tratt och bra läkkött. Ett litet bakslag blev det i helgen, så vi svänger iväg till veterinären iallafall.

2012-05-14 @ 13:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback