Deklarationen - alltid på järschken!



Igår kväll hade jag lite svårt att somna. Låg och funderade på saker och ting.
Jobbet, ekonomin, karateläger, kattstackarn och lite av varje. Jag brukar inte ha svårt att somna men TACK gode gud för att jag inte fick till det för 23:45 slog det mig:
Deklarationen!!!
2:a maj!
Satan!!!

Jag slängde mig upp ur sängen, flög bort till lillrummet och krafsade febrilt fram deklarationspappren och slängde ner dem på golvet i hallen utanför, där närmaste fungerande lampa satt och började hysteriskt bläddra runt samtdigt som jag knapprade igång mobilen - sms:a in deklarationen.
Jag älskar tekniken!!
Just inatt gjorde jag det iaf.

Satan!
Personnumet på plats men det gick inte att sms:a numret!
Nätfel eller nåt sas det.
Jag hatar tekniken!

Jag ringde in numret som stod i broschyren om hur man deklarerar.
Knappade in mina uppgifter och däääääääär var det mottaget!
Klockan 23:51 var det fixat, med 9 minuter till godo.
*puh*

Jag har alltid, jämt, så länge jag kan minnas - lämnat in det här varje år, väldigt sent den sista dagen. Men så här nära gränsen har jag aldrig varit. TUR jag inte kunde somna riktigt.



Nu visade det sig fick jag höra när jag kom jobbet att datumet är förlängt lite p.g.a teknik-stopp av alla elektroniska och nät-baserade inflöden av just deklarationer. Nåväl, nu är det gjort.

Ikväll måste jag ta itu med katten, han har ju blött och slaskat ner sig över halva "Helly-Hansen"pälsen.
Undrar hur det ska gå till......
*repar mod och förbereder mig på en tuff match*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback